Neem contact op

Adverteren op eigen bedrijfsnaam, 10 redenen waarom wel

19-03-2019

Je komt het regelmatig tegen, bedrijven die een AdWords campagne hebben draaien op hun eigen bedrijfsnaam. Nu kun je denken, waarom zou je hier in investeren als mensen toch al op jouw bedrijfsnaam zoeken? Toch is het verstandig om te adverteren op je eigen bedrijfsnaam en we vertellen je graag waarom.

Waarom zijn de campagnes op de eigen bedrijfsnaam belangrijk?

Hieronder geven wij jou tien redenen waarom het opzetten van een advertentie campagne op je eigen bedrijfsnaam een verstandige keuze is.

  1. Concurrenten adverteren op jouw bedrijfsnaam

Veel bedrijven zetten SEA campagnes in op de bedrijfsnaam van hun concurrent. Als dit bij jou gebeurd is het ten zeerste aan te raden om te adverteren op je eigen bedrijfsnaam. De eerste positie op jouw bedrijfsnaam in laten nemen door een concurrent is ontzettend zonde en gemakkelijk te voorkomen.

  1. Groter aandeel op de resultaten pagina

Adverteren met jouw eigen bedrijfsnaam vergroot de aanwezigheid van jouw website op de resultatenpagina. Hierdoor is de kans groter dat de bezoekers doorklikken naar jouw website. Daarnaast kun je door sitelinks toe te voegen aan zowel je advertentie als aan je organische zoekresultaat, alle ruimte boven de vouw van de website innemen. Gebruikers kunnen niet meer om jouw zoekresultaat heen: Je Google AdWords advertentie, je Google Business vermelding en de organische zoekresultaten.

SEA zoekresultaat

  1. Tijdelijke acties communiceren

Branded campagnes maken het mogelijk om tijdelijke acties eenvoudig te communiceren naar de doelgroep. Een bijkomend voordeel hiervan is dat het binnen een paar minuten toe te voegen is.

  1. Controle over uitstraling

Organische zoekresultaten in een zoekmachine kunnen nog wel eens veranderen. Hierdoor kan de algemene uitstraling die je voor ogen had anders uitpakken. Met een advertentiecampagne kun je het zoekresultaat naar eigen wens inrichten, zonder dat hier iets aan veranderd.

  1. De kosten zijn laag

De kosten per klik voor het adverteren op je eigen bedrijfsnaam zijn laag. Wanneer een advertentie gecombineerd wordt met een goede kwaliteitsscore en een lage concurrentie, leidt dit vaak tot een CPC van 1 tot 5 cent (!). De kwaliteitsscore van dit soort advertenties is vaak 10/10, omdat ze super relevant zijn.

  1. Mogelijkheid om handige extensies toe te voegen

Binnen een advertentie kun je verschillende extensies toevoegen waardoor de kans groter wordt dat mensen jouw website bezoeken of contact met je opnemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een oproep extensie en een promotie extensie.

  1. Goede opvolging van display en re-marketing campagnes

Op het moment dat mensen hun keuze gaan maken, wil je een zo groot mogelijke kans hebben om personen naar je website te trekken. Personen die al in aanraking zijn gekomen met je re-marketing campagne of display advertenties zullen sneller jouw website bezoeken.

  1. Spelfouten afvangen

Bij het zoeken naar iets via Google, wordt door veel mensen vlug iets ingetypt. Dit leidt er regelmatig toe dat er spelfouten worden gemaakt, zeker als je bedrijfsnaam wat langer of uniek is. Deze mensen zijn eenvoudig op te vangen door het inzetten van een advertentiecampagne op je eigen bedrijfsnaam, rekening houdend met mogelijk spel- en typefouten.

  1. Marktonderzoek

Doordat er veel zoekvolume zit op de merknaam, kun je gemakkelijk testen met diverse advertentieteksten en call-to-actions die de doelgroep aanspreken. Op deze branded campagne worden snel significante resultaten verkregen en daardoor kunnen andere campagnes aan de hand van de verkregen informatie ook geoptimaliseerd worden.

  1. Offline acties kunnen gemeten worden

Advertenties op merknaam kunnen ook handig zijn om de resultaten van offline acties te meten. Dit kunnen acties zijn als een campagne op tv, radio of in de krant. Vanwege de privacy wordt dit in de organische resultaten afgeschermd, maar met betaalde advertenties kun je deze inzichten wel verkrijgen. Hierdoor kun je het effect van offline campagnes inzichtelijk maken.

Waar moet je op letten bij het adverteren op je eigen bedrijfsnaam?

Het inrichten van een dergelijke campagne is geen ingewikkelde zaak. Toch zijn er een aantal termen waar je rekening mee moet houden als je een branded campagne wil opzetten. Zo zijn er een aantal woorden die je het best kunt vermijden bij dit soort campagnes. Woorden zoals: telefoonnummer, openingstijden, adres en garantie zijn verstandig om uit te sluiten van de campagne. De bezoeker is al op zoek naar jouw website en concurrenten adverteren hier hoogstwaarschijnlijk niet op (wel altijd even checken).

 

Mocht je meer willen weten over de inzet van een advertentiecampagne op jouw eigen bedrijfsnaam of ben je benieuwd geworden naar de andere mogelijkheden die het adverteren op zoekmachines jou kan bieden? Neem dan snel contact met ons op zodat we hier samen een goed plan voor op kunnen stellen.

Neem contact op