Neem contact op

Instagram Shopping!

11-04-2018

Instagram wordt geprezen door consumenten en bedrijven door haar unieke focus op kwalitatieve goede fotografie en videografie. Met de mogelijkheid om producten te taggen hebben de klanten nog meer mogelijkheid om op een snelle manier relevante informatie te verkrijgen. Denk hierbij aan productomschrijvingen en prijzen. Daarnaast krijgen de klanten deze informatie zonder de Instagramapp te hoeven verlaten.

Na het wekken van de interesse van de consumenten is er de mogelijkheid voor de consument om automatisch naar een productpagina verwezen te worden. Hierdoor kunnen de consumenten direct vanuit Instagram een aankoop doen.

Wat moet er allemaal gebeuren voordat je begint met Instagramshopping

  • Zorg ervoor dat je de allerlaatste update van Instagram ter beschikking hebt. Als je niet zeker bent of je de laatste versie van de app hebt kun je even in je Google store / Appstore kijken.
  • Zorg ervoor dat je productcatalogus gekoppeld is met Facebook shop. Zorg ervoor dat je je producten toegevoegd hebt aan je eigen Facebook shop. Instagram maakt namelijk gebruik van de Facebook-productfeed en kun je daardoor de account koppelen
  • Het is belangrijk om je zakelijke Instagramaccount te verifiëren met je Facebook-account. Vervolgens wordt je automatisch naar de volgende stap toegewezen. Daarna moet je een keuze maken uit de productcatalogus die je met Instagram wilt synchroniseren.
  • Voor de volgende stap moeten er productfoto’s geüpload worden. Op de ondertitelingspagina heb je nu de mogelijkheid om naast mensen, ook producten te taggen.
  • Sla de producten op en deel dit bericht met je netwerk. Het is nu kwestie van het bijhouden van de pagina en regelmatig bezoekers triggeren om door te klikken.

De Instagramshop is een tool dat het voor consumenten nog makkelijker maakt om tot bestellen over te gaan. Uit onderzoek blijkt dat Instagram groeiende is en dat veel bedrijven die al zijn gestart met Instagram Shopping duidelijk resultaat zien. Daaruit zijn gegevens gekomen als: 70% van de Instagramgebruikers volgen merken of bedrijven, 60% van de gebruikers ontdekken nieuwe producten via Instagram en 75% van de mensen ondernemen daadwerkelijk actie bij het zien van een shopbericht.

Ben je overtuigd van het gebruik van Instagram Shopping of wil je meer weten over het optimaliseren van je Social Media kanalen? Neem dan contact op met een van onze specialisten! The DISTRIKT staat voor je klaar!

Instagram Shopping!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste marketing nieuws?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks alle nieuwtjes en tips


aanmelden voor nieuwsbrief