Neem contact op

Meest gemaakte SEO fouten!

27-02-2018

Veel bedrijven willen online beter gevonden worden, een mooi en belangrijk streven. Het is echter wél belangrijk dit goed aan te pakken. Zeker als het gaat om zoekmachine optimalisatie (SEO). Zoekmachineoptimalisatie, of SEO, is waarschijnlijk een van de meest onbegrepen marketingpraktijken van vandaag. Lastige begrippen als; sleutelwoorden en algoritmes vliegen je om de oren. Het begrijpen van SEO kan soms een tijdrovende en vaak complexe onderneming zijn. Om te kunnen helpen bij het verbeteren van SEO-activiteiten, hebben wij de grootste SEO fouten opgesteld, die je wil vermeiden om je website hoger te laten scoren in Google en zo meer bezoekers naar je website krijgen.

Deze SEO fouten wil je vermeiden

  • Het onderschatten van de relatie tussen SEO en social: Hoewel Google zegt dat sociale berichten geen invloed hebben op de rankings, is het tegendeel niet minder waar. Er is zeker een connectie tussen het produceren van goed presterende content en prestatie op het internet. Inhoud die wordt gepubliceerd op Social media kanalen en vervolgens veel likes, shares en reacties krijgt, realiseert waarschijnlijk een vergelijkbare statistiek die Google opvangt en die op zijn beurt een positieve invloed heeft op de ranking van Google. Daarom is het belangrijk om geen doelen op te stellen die gericht zijn op het verhogen van de ranking, maar op het verhogen van de betrokkenheid en bereik van de berichten.
  • Geen rekening houden met de strategie: Juist omdat de connectie tussen social media en SEO-inhoud zo belangrijk is, moeten bedrijven ervoor zorgen dat ze strategisch nadenken over de invulling van de inhoud die ze delen. In plaats van telkens nieuwe informatie delen, analyseer je de prestaties van voorgaande berichten en weet je welke berichten welke reactie uitlokt bij de doelgroep.
  • Langetermijn resultaten: SEO is op de lange termijn een geweldige manier om meer traffic naar je website te leiden. Echter, werkt deze methode niet meteen vanaf de eerste dag. Vaak verwachten marketeers om meteen resultaat te behalen en wanneer dit niet gebeurt, wordt het plan niet meer gevolgd. Marketeers moeten beïnvloeders en sites gebruiken om met backlinking de geloofwaardigheid te vergroten.
  • Bijhouden van SEO-ontwikkelingen: SEO is de afgelopen paar jaar flink ontwikkeld, maar niet alle marketeers hebben deze ontwikkeling omarmd. Veel marketeers blijven zich te veel vasthouden aan oude gewoontes. Marketeers moeten op de hoogte blijven van bepaalde updates van de algoritmen. Google blijft de algoritmen aanpassen om ervoor te zorgen dat personen de juiste zoekresultaten geleverd krijgen. Dat is dus ook een van de redenen waarom de zoekresultaten steeds persoonlijker en relevanter worden. Benieuwd naar de 5 belangrijkste SEO trends van 2018? 

Een van de belangrijkste aspecten van SEO is dat je website eenvoudig leesbaar moet zijn voor zowel gebruikers als robots. SEO is een hulpmiddel dat ervoor zorgt dat de robots kunnen zien waar de pagina’s over gaan en hoe deze relevant kunnen zijn voor de gebruikers.

Kun jij hulp gebruiken bij het optimaliseren van de SEO van jouw bedrijf? Neem dan contact op met een van onze specialisten!

Meest gemaakte SEO fouten!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste marketing nieuws?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks alle nieuwtjes en tips


aanmelden voor nieuwsbrief