Neem contact op

Social Media Trends 2018

16-11-2017

Stories

Meer dan ooit wordt social media gebruikt. Zo hebben we Twitter, Pinterest, Snapchat, YouTube en het bekende Facebook met dochterbedrijven Instagram en WhatsApp. Dit jaar was er een duidelijke trend te zien in social media gebruik en social media marketing. Zo werd video veel belangrijker en werden de ouderen ook steeds meer actief op het platform Facebook. Jongeren werden actiever op Instagram en Snapchat. Welke social media trends kunnen we hierin herkennen? 

Video wordt meer en meer belangrijk, voornamelijk onder de jongere generatie. De zogeheten generatie Z. De trend die we hierin zien is dat zij meer bezig zijn met virtual reality, minder tekst en meer beeld. Zo hebben we de livestories die steeds meer gebruikt worden en natuurlijk de vloggers op YouTube met miljoenen views.

Wanneer je gebruik maakt van social media marketing is het dus belangrijk te weten op wie jij je richt en wat deze doelgroep aanspreekt. Voor een jongere doelgroep werkt bewegend beeld dus beter. Dit is een belangrijke verschuiving die we hebben gezien in 2017. Maar wat zijn de social media trends voor 2018?

Social media trend 1: locatie targeting

Sinds enkele weken bestaat het binnen Facebook adverteren: locatie targeting. Dit houdt in dat je mensen kunt targeten in een bepaalde straal rondom jouw bedrijf. Wil jij de nieuwste collectie voor jouw kledingwinkel promoten onder het winkelende publiek? Dan is dit de ideale uitkomst. Of heb jij een nieuwe dienst binnen jouw bedrijf? Laat het de buurt weten!

Social media trend 2: dynamische advertenties

Iedereen heeft waarschijnlijk wel eens een gesponsorde post op Facebook of Instagram voorbij zien komen. Nu is het bij Facebook ook mogelijk om dynamische advertenties in te stellen door meerdere varianten advertenties te maken. Een Facebook advertentie bestaat uit een beschrijvende tekst, een visual, een kop en URL. Nu is het mogelijk om voor deze aspecten meerdere varianten in te stellen zodat Facebook deze kan optimaliseren. Aan de hand hiervan kun je dus sneller optimaliseren en zo testen wat het beste werkt voor jouw doelgroep.

Social media trend 3: mobile

Bijna iedereen in Nederland heeft tegenwoordig een smartphone. Het is daarom ook niet raar dat social media steeds meer alleen mobiel wordt gebruikt. Het is belangrijk hierop in te spelen, zorg bijvoorbeeld voor een mobiel vriendelijke website. Maar dit is ook belangrijk voor het adverteren op sociale media. Facebook biedt een extra oplossing: de canvas.

Dit is een mobielvriendelijke landingspagina achter jouw advertentie. Op deze manier kun je jouw producten of diensten nog eens extra uitlichten om vervolgens jouw verkeer naar de website te sturen. Een ideale manier om een extra trigger aan je advertentie toe te voegen.

Wil jij meer weten over social media marketing? Neem contact op met het social team van The DISTRIKT.

Social Media Trends 2018

Altijd op de hoogte blijven van het laatste marketing nieuws?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks alle nieuwtjes en tips


aanmelden voor nieuwsbrief