Neem contact op

Trends in Social Advertising!

11-07-2019

Social Advertising

Uit onderzoek blijkt dat we ons koopgedrag nog steeds flink laten beïnvloeden door social Media. Het is dus verstandig voor (bijna) elk bedrijf om actief te zijn op social media.

De mogelijkheden op het gebied van social media advertising ontwikkelen zich razendsnel. Er komen bijna maandelijks weer nieuwe mogelijkheden en features bij. Denk hierbij bijvoorbeeld aan direct messaging van Instagram, Dynamische Facebook-ads en LinkedIn contentsuggesties. Het is echter wel belangrijk om dit op een effectieve manier te doen, die aansluit op de laatste ontwikkelingen en de behoefte van je doelgroep.

In deze blog lees je wat de laatste trends en ontwikkelingen zijn op het gebied van social advertising.

1. Dynamische advertenties op Facebook

Door middel van dynamische advertenties kun je als adverteerder de perfecte advertentie voor je doelgroep creëren. Deze functie geeft adverteerders de mogelijkheid om verschillende teksten, kopteksten, call to actions en afbeeldingen in één advertentie te plaatsen. Je kunt maar liefst dertig advertentievariaties maken. Facebook zorgt ervoor dat alle variabelen gecombineerd en afgewisseld worden zodat er automatische verschillende advertenties worden getoond.

2. Direct messaging op Instagram

Instagram is uitsluitend te gebruiken op mobiele apparaten, dit komt eigenlijk bijna nooit meer voor. Instagram is flink aan het kijken hoe ze de gebruikerservaring kunnen verbeteren, met onder andere gebruikers de mogelijkheid te geven om berichten te versturen vanaf andere devices. Daarnaast is er een nieuwe chatfunctie van Instagram op desktop. Hierdoor kunnen gebruikers niet alleen berichten via desktop bekijken, maar ook actiever worden in de nieuwssectie van Instagram.

3. Contentsuggesties voor je LinkedIn bedrijfspagina

Als bedrijf is een LinkedIn bedrijfspagina onmisbaar. Het delen van succesvolle en informatieve content is heel belangrijk, maar tevens ook een van de grootste uitdagingen. Om organisaties hiermee te helpen is de feature ‘contentsuggesties’ toegevoegd. Deze feature geeft een duidelijk overzicht van de meest populaire onderwerpen en posts onder de doelgroep en de mogelijkheid om deze meteen te delen op je eigen bedrijfspagina. Door middel van een filteroptie o.b.v. bedrijfstak, publiek, locatie, functie etc.  kun je nu dus precies zien wat mensen/ je doelgroep bezighoudt. Handig om daar dan content over te gaan delen.

4. LinkedIn groepen

Doordat veel LinkedIn leden die lid waren van groepen binnen LinkedIn de content ervaren als spam en overbodig, heeft LinkedIn iets nieuws bedacht. LinkedIn heeft nieuwe functies toegevoegd en gezorgd voor een betere gebruikerservaring. Het doel van LinkedIn is om ervoor te zorgen dat de gebruiker content te zien krijgt die relevant is. LinkedIn groepen kunnen hier aan bijdragen. Hier hebben ze wat aanpassingen voor gedaan m.b.t. deze groepen, namelijk;

  • Niet meer mogelijk om groepsberichten als e-mails te versturen naar iedereen;
  • Beheerders krijgen de mogelijkheid om leden te accepteren of te weren. Zodat enkel relevante leden lid kunnen worden;
  • Leden hebben de mogelijkheid om video’s en GIF’s te plaatsen in de groepen;
  • Beheerders kunnen belangrijke content aan de bovenkant van de groep nieuwsfeed pinnen.

Door bovenstaande aanpassingen is het voor adverteerders dus ook interessanter om te gaan adverteren in LinkedIn groepen.

Dit zijn enkel een aantal ontwikkelingen… het is belangrijk als adverteerder om in te spelen op de laatste ontwikkelingen. Wil je hierbij geholpen worden? Of wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie m.b.t. Social Advertising? Kom dan gerust eens langs! 

Neem contact op