Neem contact op

Facebook: dé manier om je verkopen te boosten tijdens de feestdagen!

26-10-2017

Stories

Tijdens de feestdagen wordt er goed verkocht. Wist je dat voor sommige winkels de aankopen rond de feestdagen voor 20% van de jaarlijkse verkopen zorgen? Het is daarom belangrijk dat je goed inspeelt op de aankomende feestdagen. Benieuwd hoe jij Facebook kan inzetten om je verkopen rond de feestdagen te boosten?

Online verkopen tijdens de feestdagen

Online verkopen worden steeds belangrijker. Wist je dat 82% van de Nederlanders weleens een aankoop online doet? Tijdens de feestdagen nemen niet alleen de verkopen in de winkel toe maar ook de online verkopen. Er worden verschillende trends op dit gebied gesignaleerd:

  • 40% van de consumenten geeft aan dat ze op 31 oktober al beginnen met inkopen doen voor de feestdagen. Hierdoor is het van belang dat je op tijd begint met het plannen van een campagne. Zo vergroot je, je naamsbekendheid en ben je op tijd ‘on top of mind’ bij je doelgroep.
  • Weet jij soms ook niet wat je moet kopen? Grote kans dat je inspiratie haalt uit Facebook en Instagram. Zorg er daarom voor dat je aanwezig bent op beide social media kanalen. Zo kan de consument niet meer om je heen!
  • Verwen jij jezelf weleens tijdens de kerst? Meer dan de helft van de consumenten geeft aan dit wel te doen. Verwerk daarom in je campagnes de boodschap dat consumenten ook zichzelf mogen trakteren op iets leuks tijdens de feestdagen.
  • Aankopen worden steeds vaker online via de mobiele telefoon gedaan. Gebruik daarom advertenties geoptimaliseerd voor mobiele apparaten zodat je deze consument ook kan bereiken.
  • De feestdagen kunnen voor sommige mensen ook veel stress opleveren. Maak consumenten daarom aan het lachen en zorg dat je verrassend blijft.

Campagne strategie

Een duidelijke marketingstrategie zorgt ervoor dat je campagnes effectiever en efficiënter zijn. Er zijn 4 fasen waardoor je mensen op een natuurlijke wijze door je sales funnel leidt.

  1. Vergroot je merkbekendheid. Maak gebruik van de rustige maanden om je merkbekendheid te vergroten. Wanneer mensen al bekend zijn met je merk zullen zij je bedrijf in gedachten houden wanneer ze uiteindelijk gaan inkopen.
  2. Vind nieuwe klanten. Nadat er is gewerkt aan de merkbekendheid van je organisatie wil je natuurlijk je klantenbestand vergroten. Werf e-mailadressen van potentiële klanten zodat je vervolgens tijdens de decembermaand je advertenties kunt verspreiden.
  3. Verhoog je conversie. Consumenten beginnen vaak eind oktober al met inkopen voor de feestdagen. Begin vanaf deze maand ook met het stimuleren van de verkopen bij klanten die al interesse hebben getoond in je bedrijf of product.
  4. Zet remarketing in om waardevolle klanten te bereiken. Nog meer verkopen genereren? Begin in november met het inzetten van remarketing naar je waardevolste klanten. Zo stimuleer je nog meer verkopen en boost je uiteindelijk je sales tijdens de feestelijke decembermaand.

 

Enthousiast geworden? Grijp nu  je kans en zet Facebook in om je verkopen te verhogen! Het social team van The DISTRIKT leert jou graag meer hierover onder het genot van een kopje koffie.

Facebook: dé manier om je verkopen te boosten tijdens de feestdagen!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste marketing nieuws?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks alle nieuwtjes en tips


aanmelden voor nieuwsbrief