Neem contact op

Waarom je moet adverteren op Bing

04-04-2019

Je zult je wel afvragen, waarom zou ik adverteren op Bing als Google het grootste gedeelte van de markt beheert? Bing heeft namelijk ruim 7% van het zoekverkeer in Nederland. Dit is lang niet zo groot als Google, maar zeker een interessante manier om jouw bedrijf in de kijker te zetten. In deze blog geven we enkele argumenten waarom wij denken dat het een gemiste kans is voor veel bedrijven.

Adverteren op Bing Ads

Bing wordt door veel mensen gezien als de kleine zoekmachine die nog steeds tevergeefs de strijd aangaat met Google. Toch timmert Bing de afgelopen jaren flink aan de weg en stijgt het marktaandeel gestaag door. Dit heeft te maken met verschillende redenen, maar het is duidelijk dat Bing de strijd nog lang niet heeft opgegeven. Daarom is adverteren via Bing Ads nog steeds een goed idee. Hiervoor hebben we de drie belangrijkste redenen op een rijtje gezet:

  1. Relatief goedkoop

Aangezien Bing als zoekmachine minder verkeer aantrekt ten opzichte van Google, zijn de kosten per klik vaak beduidend lager. Hierdoor kun je met een relatief kleine investering hoog in de zoekresultaten eindigen.

  1. Lopende campagnes eenvoudig te kopiëren

Wanneer je al verschillende campagnes hebt lopen in Google AdWords, zijn deze eenvoudig te kopiëren naar Bing Ads (het advertentieplatform van Bing). Dat bespaart je een boel tijd aan het opzetten en aanpassen van campagnes en zoals we allemaal weten: tijd is geld! Dus dit kun je weer investeren in je advertenties.

  1. Concurrentie is laag

Omdat er een stuk minder zoekopdrachten worden gedaan dan op Google, besluiten veel ondernemers om geen aandacht te besteden aan Bing. Dit is uiteraard een mooie kans voor jou, omdat je hier zonder al te veel moeite je concurrentie te slim af kunt zijn.

Bing Shopping voor jouw webshop

In de tweede helft van 2017 is Bing Shopping gelanceerd. Bing Shopping is in het leven geroepen om op te boksen tegen Google Shopping. Adverteerders kunnen hun producten visueel eenvoudig aanbieden aan consumenten. Het vervelende is dat Bing Shopping momenteel nog niet is uitgebracht in Nederland. Toch komen er steeds meer signalen dat het niet lang meer zal duren voor ook Nederland gebruik kan maken van dit advertentieplatform. Doordat het relatief onbekend is en er in de start fase door weinig bedrijven gebruik van zal worden gemaakt, is dit een uitgelezen kans om je hier verder in te verdiepen. Zodra Bing Shopping in Nederland verschijnt ben je er als eerste bij en kun je hier de vruchten van plukken!

 

Mocht je na het lezen van deze blog nieuwsgierig zijn geworden naar de mogelijkheden van Bing Ads en wat het adverteren op Bing kan betekenen voor jou als organisatie? Een kop koffie is zo gezet, kom bij ons langs en dan kijken we samen hoe Bing Ads het best ingezet kan worden voor jou als ondernemer!

Neem contact op