Neem contact op

Nieuw: Interest Targeting op LinkedIn

12-02-2019

Wat is Interest Targeting op LinkedIn?

Interest Targeting biedt de mogelijkheid om je LinkedIn doelgroep te bereiken op basis van zakelijke interesse(s). Hierdoor kun je je doelgroep bereiken met relevantere advertenties. Deze interesses worden vastgesteld op basis van de inhoud die gedeeld wordt door gebruikers en waarmee de gebruikers interacteren op LinkedIn.

Optimaliseer je LinkedIn advertentie

Op dit moment kun je als adverteerder binnen LinkedIn je doelgroep alleen targeten op basis van bedrijf, demografische gegevens, opleiding, ervaring en interessegroepen. Binnenkort wordt hier ook professionele interesses aan toegevoegd. Zo kun je je LinkedIn advertenties optimaliseren en je doelgroep nóg beter bereiken. Deze targeting optie is beschikbaar in het Ads gedeelte van de LinkedIn Marketing Solutions omgeving.

Binnen je LinkedIn advertentie kun je als adverteerder je doelgroep targeten op 200 professionele interesses. Voorbeelden van interesses zijn: Marketing en Adverteren, Business en Mangement en Technologie. Dit zijn voorbeelden van brede interessecategorieën. Onder deze categorieën hangen ook nog subcategorieën. Als voorbeeld neem ik Marketing en Adverteren, hier vallen de volgende subcategorieën onder:

  1. Martonderzoek
  2. Marketing- en reclamestrategieën
  3. Online marketing
  4. Target marketing
  5. Influencers en social media marketing
  6. Business-to-Business en Business-to-Consumer marketing
  7. Instrumenten en technologieën die gebruikt worden voor marketing en reclame
  8. Content marketing
  9. Brand management

Indien getarget wordt op deze subcategorieën, worden de andere categorieën uitgesloten en wordt de doelgroep smaller. Zo kun je dus het meest gericht adverteren op LinkedIn.

LinkedIn Interest Targeting

Waarom LinkedIn adverteren met Interest Targeting?

LinkedIn verzamelt al automatisch de interesses van gebruikers, mits een gebruiker dit niet heeft uitgeschakeld in de gebruikersinstellingen. Gebruikers van LinkedIn zijn actief in conversaties over onderwerpen die zij belangrijk vinden en gaan discussies aan. Probeer dus een onderwerp aan te snijden wat je doelgroep interesseert en wat gebruikers aanzet tot interactie met jouw advertentie! Als je bijvoorbeeld online marketing diensten verkoopt, kun je gebruikers targeten die geïnteresseerd zijn in marketingstrategieën. Vervolgens creëer je een campagne met advertenties die laten zien hoe je een creatieve marketingstrategie kunt creëren.

Interest Targeting heeft zich al bewezen

Voor nu is het nog een kwestie van tijd (waarschijnlijk medio februari 2019), voordat adverteren op LinkedIn met Interest Targeting beschikbaar zal zijn voor iedereen. Interest Targeting is al uitgebreid getest door geselecteerde gebruikers in de bèta-versie. Dit heeft voor een gebruiker al een stijging van 25% in het CTR percentage opgeleverd. Bereid je alvast voor op deze ontwikkeling die zeer binnenkort mogelijk zal zijn! Bekijk hoe je jouw LinkedIn doelgroep kunt specificeren aan de hand van de professionele interesses en pas je LinkedIn advertentie(s) aan op deze nieuwe, interessante ontwikkeling.

Een LinkedIn advertentie is dankzij deze aanvulling relevanter dan ooit voor jouw doelgroep! Wil jij starten met het inzetten van interest based targeting op LinkedIn? Neem contact op en laat je door ons adviseren! Vergeet daarnaast niet de trends voor 2019 op het gebied van LinkedIn.

Neem contact op