Neem contact op

WhatsApp voor zakelijk gebruik!

19-10-2017

Stories

Meest gebruikte Communicatiemiddel

Bijna iedereen in Nederland is in het bezit van een mobiele telefoon met WhatsApp. Wanneer je de cijfers van het WhatsApp-gebruik binnen Nederland bekijkt, zie je dat ruim 1o miljoen Nederlanders deze applicatie op zijn telefoon heeft. Dit communicatiemiddel is het meestgebruikte middel voor het versturen van zowel 1-op-1 berichten als groepsberichten. ‘Appen’ is voor de meeste Nederlanders een gewoonte geworden. Vrienden en familie zijn altijd binnen handbereik, evenals je telefoon. Door deze cijfers wordt WhatsApp steeds meer ingezet voor zakelijk gebruik.

WhatsApp voor bedrijven

Met steeds meer bedrijven kun je via dit communicatiemiddel een gesprek aan gaan. Maar hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Ieder bedrijf kan deze tool op haar eigen manier zakelijk gebruiken. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld belangrijke updates over het laatste nieuws of trends sturen. Of klanten op de hoogte brengen van speciale aanbiedingen en nieuwe producten en/of diensten. Een bekend voorbeeld hiervan is KLM, de eerste airline met officieël zakelijk WhatsApp-account. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij gebruikt het om informatie over vluchten, herinneringen en instapkaarten te sturen. Klanten kunnen ook vragen stellen en krijgen gegarandeerd snel antwoord. Kortom, het is een effectief kosteloos middel om de klant goed te bedienen.

Voordelen van zakelijk WhatsApp

Het slim inzetten van WhatsApp kan veel voordelen opleveren voor zowel bedrijven als klanten. Een snelle reactie is belangrijk voor de klant: zij zijn immers gewend dat alles snel gaat in dit internettijdperk. Door WhatsApp zakelijk in te zetten kunnen bedrijven hier makkelijk op inspelen. Reageren kan snel en eenvoudig en dat is precies wat de klant wil! Enkele andere voordelen zijn:

  • Communiceren via WhatsApp is laagdrempelig;
  • Snelle communicatie, geen telefonische wachtrijen of wachten op e-mails;
  • Mogelijkheid om foto’s, geluidsopnamen, locaties en/of video’s te versturen;
  • Het is een persoonlijk communicatiekanaal;
  • Gesprekken zijn terug te lezen, wat onduidelijkheden kan voorkomen.

Vragen?

Ben jij overtuigd van het inzetten van WhatsApp voor jouw bedrijf? Of wil je weten of deze marketing tool geschikt is voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

WhatsApp voor zakelijk gebruik!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste marketing nieuws?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks alle nieuwtjes en tips


aanmelden voor nieuwsbrief