Dit is Edufax
Edufax is een onderwijsmanagementbedrijf dat klaarstaat voor verhuizende gezinnen. De onderwijsbehoeften van kinderen zijn voor hen topprioriteit. Het welzijn van het kind staat altijd centraal. Edufax biedt onderwijsadvies en op maat gemaakte onderwijsoplossingen voor expatriërende families. Daarnaast bieden zij kwalitatieve ondersteuning aan hun corporate klanten.
De doelstellingen
Een nieuwe, professionele én overzichtelijke website. Dat is wat Edufax wilde. En vindbaarheid? Jazeker, ook die kon een boost gebruiken. Een gaaf project waar wij graag onze tanden in wilden zetten. Want met alleen een nieuwe website ben je er nog niet. De complete online marketingstrategie werd uitgewerkt. Aan de slag!
De juiste doelgroep aanspreken
Op de oude website van Edufax was een splitsing gemaakt voor de doelgroepen: families en bedrijven. Toch merkten ze dat het niet overzichtelijk genoeg was en dat (potentiële) klanten de weg niet altijd vonden. Daarom gingen we aan de slag met themapagina’s. Want elke situatie is weer anders. Er zijn families met Nederlands sprekende kinderen die naar het buitenland verhuizen én gezinnen die na een tijd in het buitenland terug verhuizen naar Nederland. Zo spreken we per pagina de juiste doelgroep aan. De benodigdheden? Goede teksten (Nederlands- en Engelstalig), flitsende foto’s, een passende tone-of-voice én een webdesign waar je U tegen zegt.
De website
Toen het webdesign eenmaal stond was het tijd voor onze developers om de handen uit de mouwen te steken. Ze realiseerden een moderne, responsive website beschikbaar in meerdere talen. Op de website is veel ruimte gemaakt voor pakkend beeldmateriaal. De gezichten van zowel de medewerkers als klanten zijn prachtig weergegeven. De website is daarnaast toekomstgericht en zeer gemakkelijk te beheren door de klant zelf. Het is – na het volgen van een korte training – een eitje om zelf landingspagina’s of nieuwsberichten aan te maken.
Toekomstperspectief
Educatie staat nooit stil. Net als online marketing. Dus je begrijpt, wij blijven verbeteren. Met het optimaliseren van SEA, SEO en conversies. Ook strategisch kijken we verder dan onze neuzen lang zijn. De volgende stap gaat dan ook over e-mailautomatisering. Als een traject eenmaal loopt, is het van belang een klant op de hoogte te houden en de juiste connectie te behouden met het kind en de familie.