Design Development SEA Social media Branding

Meer naamsbekendheid, conversies én een hogere zichtbaarheid

door de combinatie van organische posts en campagnes

MIO logo | The DISTRIKT
Branche
Fietsnavigaties & dashcams
Locatie
Taipei, Taiwan

Resultaten die er toe doen

Kijk dát zijn nog eens cijfers

162%
meer websitebezoekers
31%
meer conversies
134%
stijging in bereikte social accounts

Dit is Mio

Mio is dé expert op het gebied van fietsnavigaties en dashcams. Sinds 2002 ondersteunt Mio chauffeurs, sportliefhebbers en fietsers in verschillende landen bij hun routes en ritten. Hun doel? Jou helpen om de wereld op een veilige en leuke manier te verkennen. Enjoy the ride!

De doelstellingen

Meer naamsbekendheid, een hogere zichtbaarheid en uiteindelijk het aantal conversies verhogen. Dat waren de doelen van Mio. Niet alleen in Nederland trouwens. Mio is een wereldspeler. En daarom gingen we óók op de Belgische, Franse en Engelse markt voor ze aan de slag. Al met al een mooie uitdaging. Let’s go!

Alle expertises onder één dak
“The DISTRIKT is een transparante en strategische online marketing partner. Door de inzet van de juiste online en social media campagnes behalen wij fantastische resultaten op de Nederlandse, Belgische, Franse en Engelse markt.”
Remco Obbing
Marketing Lead

Onze aanpak

Elke reis begint met het uitstippelen van de juiste route. Dat gold ook voor onze samenwerking met Mio. Samen begonnen we met een strategische sessie. Wie is de doelgroep? Hoe bereiken we deze mensen? Welke kanalen zetten we daarvoor in? En het belangrijkste: hoe maken we van de campagnes één groot succes? Belangrijke vragen met belangrijke antwoorden. Hierbij gaven we concreet advies over de mogelijkheden én alle ingrediënten die nodig waren voor succesvolle campagnes. En door!

Met de inzet van verschillende campagnes bedienen we Mio's klanten in elke stap van de customer journey. Niet zonder succes trouwens. De resultaten mogen er zijn!
Jurriën Staps
SEA Specialist – The DISTRIKT

De realisatie

Tijd voor het echte werk! In de laatste fase toverden we alle plannen om tot tastbare campagnes. Hoe we dat deden? Onze SEO, social en SEA specialisten sloegen de handen ineen en ontwikkelden herkenbare organische posts én betaalde campagnes. Hierbij lag de focus op het vergroten van het bereik en de naamsbekendheid. Team development ontwikkelde op hun beurt een unieke campaign website voor de campagnes van het merk. Natuurlijk geheel in Mio’s huisstijl.

Toekomstperspectief

De online wereld blijft in beweging. Net als wij. En daarom blijven we samen aan de weg timmeren. Door de huidige SEA en social campagnes continu te analyseren en optimaliseren, helpen we Mio in het zadel en blijven we de concurrentie voor. We tracken de optimale tijden om te posten, verbeteren hashtags, werken constant aan converterende campagnes… And many more. Op naar nog veel meer mooie projecten en resultaten!