NULL
Design Development SEO SEA

225% meer leads én een prominente plek in Google

Rebranding at its finest

Branche
Analysetechniek
Locatie
Gorinchem

Resultaten die ertoe doen

Kijk dát zijn nog eens cijfers

100+
nieuwe posities in Google
225%
meer contactaanvragen
20+
posities in top 10 Google

Dit is Multi Instruments Analytical B.V.

In 1988 werd Multi Instruments Analytical B.V. opgezet. Als onafhankelijk systeem integrator voorzien zij hun klanten van industriële gas- en wateranalysesystemen. Hun portfolio zit bomvol fabrikanten van hoogwaardige analyseapparatuur. Die apparatuur wordt gekoppeld aan uitgebreide knowhow. Het resultaat? Een passende oplossing voor elk applicatievraagstuk.

Dat Multi Instruments Analytical B.V. een begrip is in de markt, is voor velen geen verrassing meer. Ze staan bekend om hun uitgebreide marktkennis en ervaring in systeembouw en sample systemen. Daarnaast weten ze alles van (emissie)wetgevingen en procedures, hebben ze een berg applicatiekennis in huis en bieden ze uitstekende technische assistentie voor installatie, inbedrijfstelling en training op het gebied van analysesystemen.

De doelstellingen

Multi Instruments Analytical B.V. is al sinds jaar en dag partner van The DISTRIKT. Een match made in heaven kun je wel stellen. Regelmatig smeden we plannen, werken we ideeën uit en creëren we toffe content. Het laatste project was er weer zo eentje. De doelen? Meer leads, een prominentere plek in de zoekmachines en rebranding van de website.

Een mooie uitdaging die wij met beide handen aangrepen. Dus gingen we aan de slag met een plan de campagne. Want meer leads zijn zeer leuk, maar ze komen helaas niet vanzelf aanwaaien…

“The DISTRIKT is een pro op het gebied van online marketing. Dus zowel de rebranding als het creëren van nieuwe content verliep vlekkeloos. Het resultaat mag er zijn!”
Michel de Ruiter
Sales Director - Multi Instruments Analytical B.V.

De aanpak

Hoe gaan we meer posities pakken in Google? Hoe verbeteren we de website zowel vanuit design als technisch oogpunt? En wat zegt de data over de afgelopen periode? Dit soort vragen passeerden de revue tijdens de brainstormsessie. Tijd voor onderzoek! Want keiharde cijfers zeggen meer dan een onderbuikgevoel. Dus namen we de customer journey onder de loep, deden we markt-, zoekwoorden- en klantonderzoek én analyseerden we alle data van de afgelopen jaren.

Met Multi Instruments Analytical B.V. hebben een krachtig partnership opgebouwd. Onze kennis loopt naadloos in elkaar over en samen weten we precies hoe we de toekomst voor ons zien. We blijven optimaliseren!
Manon Schepens
Content en SEO specialist – The DISTRIKT

De realisatie

Tijd voor fase twee! De onderzoeksresultaten in de praktijk brengen. Team design, development en content staken de koppen bij elkaar. Onze Content en SEO specialist Manon toverde een aantal fijne zoekmachine trucs uit de hoge hoed, designer Marlon ging aan de slag met de rebranding en developer Jeroen vertaalde het complete plan naar een technisch, ijzersterke website.

Nieuwe features

De nieuwe website van Multi Instruments is uitgerust met handige features. Zo vind je een nieuwe filtering op de productoverzicht pagina. Dankzij deze filters is het voor bezoekers nog makkelijker om snel het juiste product te vinden.

Een andere leuke functionaliteit is Calendly. Via een kleine
pop-up in de hoek van de website is het mogelijk een afspraak met Michel in te plannen. De dag en het tijdstip kies je zelf. Uiteraard laat de tool de beschikbare plekken zien.

Ook aan het mobiele design is gedacht. Want een website is niet compleet als die niet volledig responsive is.