Resultaten die ertoe doen
Kijk dát zijn nog eens cijfers
Dit is ZND Nedicom
ZND Nedicom is specialist in dak- en geveloplossingen. Ze zijn al ruim 70 jaar actief en focussen zich op de buitenschil van gebouwen. Daarin zijn ze toonaangevend binnen de branche. Ze hebben een unieke kijk op het gebied van ontwerp, realisatie en beheer van daken en gevels. Ze zijn niet voor niets gewaardeerd partner van verschillende gebouweigenaren, architecten, projectontwikkelaars, bouwbedrijven en adviesbureaus.
De doelstellingen
Inmiddels alweer meer dan een jaar geleden klopte ZND Nedicom bij ons aan. Hun online visitekaartje was toe aan vernieuwing! Die nieuwe website moest bomvol met SEO vriendelijke, relevante content komen. En hun online presence? Die moest beter. Aan de slag dus met een websitetraject en een social media strategie.
Onze aanpak
We zijn begonnen met een strategische sessie, uiteraard. Toen het plan de campagne stond, kon onze designer aan de slag. Hij zorgde ervoor dat de thema’s – innovatie, dak, gevel en service & onderhoud – een podium kregen. Ook de fantastische projecten die ZND Nedicom werden op een prominente plek geplaatst. Vervolgens was het de beurt aan onze developer. Die zonder moeite het design leven in blies. En qua content? Er kwam een uitgebreid zoekwoordenonderzoek waar uiteindelijk alle teksten op werden gebaseerd.
Social sessie op locatie
Social media is een ijzersterk marketinginstrument. Maar wil je succes hebben, dan is er draagvlak nodig. Het liefst door de hele organisatie. Dus gaven we een social media presentatie op locatie. Een interactieve sessie waarin de strategie werd uitgelegd, iedereen ideeën en inbreng kon pitchen en er ruimte was voor vragen. Inmiddels wordt er elke maand door diverse specialisten uit het bedrijf social input aangeleverd! Het resultaat? Social posts die tot de verbeelding spreken en een goed beeld geven van wat er voor (en achter) de schermen bij ZND Nedicom gebeurt.
UX verbeteringen op basis van Smartlook
De ontwikkelingen staan nooit stil. Dat weet jij, dat weten wij. Daarom hebben we een aantal maanden geleden Smartlook geimplementeerd. Met deze tool krijgen we inzicht in het gedrag van websitebezoekers. Het helpt ons knelpunten op de website in kaart te brengen. Denk aan ontwerpkwesties of technische issues. Er kwamen een aantal zinvolle punten uit die we door gaan voeren. Een voorbeeld? Bezoekers bleken de ‘over ons’ pagina niet goed te kunnen vinden. Dus zorgden we voor een extra item in de menubalk.