We hebben allemaal wel een verhaal te vertellen. Een verhaal waarvan we willen dat iedereen ‘m hoort. En onthoudt. Maar je verhaal kan nog zó legendarisch zijn. Zonder doordacht plan blijven resultaten gegarandeerd achter. First things first, dus. Zet een klapper van een content strategie op. Want als je een huis bouwt, begin je toch ook met een fundering?
Brengt structuur aan in de manier waarop jij je als bedrijf profileert
Geeft inzicht in de behoeften van je doelgroep
Laat de content per fase van de customer journey zien
Vertaalt jouw producten en diensten naar alle online kanalen
Bevat een contentkalender voor een compleet jaar (of langer)
Waarom heb ik een content marketing strategie nodig?
Als je een verhaal vertelt, begin je niet in het midden. Toch? Je wilt het ijzer smeden wanneer het heet is. Zodat je doelgroep aan je lippen hangt. Je op het netvlies gebrand heeft staan. En het belangrijkste: actie onderneemt. Vinden, binden, activeren. Dat begint allemaal bij een slim en doordacht plan. En dat is – jawel – jouw content strategie. Een krachtige basis van je content marketing.
De basis van je content marketing strategie
Een content marketing strategie hoeft geen compleet boekwerk te zijn. Liever niet zelfs. Het is een compacte gids die jou aan de hand meeneemt in de wondere wereld van content marketing. In deze strategie komen de volgende onderdelen aan bod:
Een business case
De positionering
De customer journey
Alle kanalen die je in gaat zetten
De weg naar een succesvolle content marketing strategie
Er zijn al veel mooie verhalen verteld. Weten we. De uitdaging is om daar met kop en schouders bovenuit te steken. Wij weten hoe. Kom maar door met dat stappenplan.
1. Analyseren
Een ijzersterke content marketing strategie begint bij onderzoek. En daarom nemen we eerst jouw producten, diensten, concurrenten en doelgroep onder de loep. We verzamelen insights, learnings en ontdekken waar de kansen liggen.
2. Strategie
Uit dit onderzoek komen nogal wat gegevens. En die zijn goud waard. Op basis daarvan zetten we een loeistrakke content marketing strategie op. Dit wordt een complete gids waar jij de komende tijd goed mee uit de voeten kunt.
3. Monitoren
Onze virtuele pennetjes hebben inmiddels overuren gedraaid. Jij ziet na een tijdje de eerste resultaten verschijnen. Looking good! Maandelijks hebben we een meeting. We analyseren wat het beste scoort én bepalen waar meer focus nodig is.
4. Optimaliseren
De beste zijn is één. De beste blijven is toch echt iets anders. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren en optimaliseren. Samen met of voor jou. Eén ding is zeker: jij bent en blijft de beste.
4. Optimaliseren
De beste zijn is één. De beste blijven is toch echt iets anders. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren en optimaliseren. Samen met of voor jou. Eén ding is zeker: jij bent en blijft de beste.
4. Optimaliseren
De beste zijn is één. De beste blijven is toch echt iets anders. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren en optimaliseren. Samen met of voor jou. Eén ding is zeker: jij bent en blijft de beste.
4. Optimaliseren
De beste zijn is één. De beste blijven is toch echt iets anders. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren en optimaliseren. Samen met of voor jou. Eén ding is zeker: jij bent en blijft de beste.
4. Optimaliseren
De beste zijn is één. De beste blijven is toch echt iets anders. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren en optimaliseren. Samen met of voor jou. Eén ding is zeker: jij bent en blijft de beste.
Top. We zijn slechts een mailtje of belletje van je verwijderd. Jou optimaal zichtbaar maken? Dat doen we samen. Zie je dat ook wel zitten? Kom dan eens langs voor een bakkie koffie!