Een ijzersterke content marketing strategie begint bij onderzoek. En daarom nemen we eerst jouw producten, diensten, concurrenten en doelgroep onder de loep. We verzamelen insights, learnings en ontdekken waar de kansen liggen.
Content marketing strategie
Impact maken met sterke verhalen
We hebben allemaal wel een verhaal te vertellen. Een verhaal waarvan we willen dat iedereen ‘m hoort. En onthoudt. Maar je verhaal kan nog zó legendarisch zijn. Zonder doordacht plan blijven resultaten gegarandeerd achter. First things first, dus. Zet een klapper van een content strategie op. Want als je een huis bouwt, begin je toch ook met een fundering?
- Brengt structuur aan in de manier waarop jij je als bedrijf profileert
- Geeft inzicht in de behoeften van je doelgroep
- Laat de content per fase van de customer journey zien
- Vertaalt jouw producten en diensten naar alle online kanalen
- Bevat een contentkalender voor een compleet jaar (of langer)
Waarom heb ik een content marketing strategie nodig?
Als je een verhaal vertelt, begin je niet in het midden. Toch? Je wilt het ijzer smeden wanneer het heet is. Zodat je doelgroep aan je lippen hangt. Je op het netvlies gebrand heeft staan. En het belangrijkste: actie onderneemt. Vinden, binden, activeren. Dat begint allemaal bij een slim en doordacht plan. En dat is – jawel – jouw content strategie. Een krachtige basis van je content marketing.
De basis van je content marketing strategie
Een content marketing strategie hoeft geen compleet boekwerk te zijn. Liever niet zelfs. Het is een compacte gids die jou aan de hand meeneemt in de wondere wereld van content marketing. In deze strategie komen de volgende onderdelen aan bod:
- Een business case
- De positionering
- De customer journey
- Alle kanalen die je in gaat zetten
Succesverhalen over content marketing strategieën
Top. We zijn slechts een mailtje of belletje van je verwijderd. Jou optimaal zichtbaar maken? Dat doen we samen. Zie je dat ook wel zitten? Kom dan eens langs voor een bakkie koffie!