Jij wilt dat leads klanten worden en klanten uiteindelijk ambassadeurs van je bedrijf. Toch? Met marketing automation realiseer je dit. Je haalt kwalitatieve leads binnen en verspreidt de juiste boodschap op het juiste moment. Handmatig opvolgen van leads is verleden tijd. Jij benadert potentiële klanten automatisch, gepersonaliseerd én razendsnel.
Segmenteer je eenvoudig op basis van expliciet en impliciet gedrag
Haal je meer kwalitatieve leads binnen
Wat is marketing automation?
Dat leggen we je uit. Marketing automation is een geautomatiseerd systeem voor allerlei marketingactiviteiten. Wij werken hiervoor met Spotler. Deze tool automatiseert taken die herhaaldelijk terugkomen. Denk aan e-mailmarketing en het opvolgen van leads. Met marketing automation werk je niet alleen stukken efficiënter, je realiseert ook een gepersonaliseerde klantervaring.
Spotler
Wij werken dus graag met Spotler. Deze software biedt ontzettend veel mogelijkheden op het gebied van marketing automation. Denk aan het bouwen van nieuwsbrieven, webformulieren, enquêtes, campagnes en landingspagina’s. En ja, alles is AVG proof. Nieuwsbrieven versturen, is dat niet heel erg 2020? We horen het je denken. Maar nee. Elke euro die je aan e-mailmarketing spendeert levert gemiddeld € 42,- op. Da’s nog eens een ROI.
De weg naar succesvolle marketing automation
Wil je weten hoe je marketing automation inzet om het verkeer naar je website te verhogen, meer leads te genereren, betere deals te sluiten en je klanten langer bij je te houden? Dat komt mooi uit.
1. Doelen
First things first. We beginnen met een gesprek om je doelen te bespreken. Op basis daarvan bekijken we welke acties we gaan ondernemen. Samen zetten we een marketing automation strategie op waarmee je vooruit kunt.
2. Analyseren
Heb jij al een database met (potentiële) klanten? Dan gaan we die eerst analyseren. We checken hoe deze is ingericht en of er al segmentatie is aangebracht. Zo niet, zorgen we er samen voor dat alles op orde wordt gebracht.
3. Persona’s
Je weet wie je doelgroep is. Maar wie is jouw ideale klant? Om daarachter te komen gaan we aan de slag met persona’s. Zodra die staan, kun je verder met content. Je creëert en stuurt straks content die jouw doelgroep écht interessant vindt.
4. Integratie
Tijd om aan de slag te gaan met Spotler. We kiezen voor het juiste pakket en integreren de software met je CRM systeem en website. Vervolgens zetten we ijzersterke campagnes op die naadloos aansluiten bij jouw doelen.
5. Optimaliseren
Zodra de campagnes lopen kunnen we gaan optimaliseren. We doen A/B tests en zoeken precies uit hoe jouw campagne nog beter kan. Uiteraard rapporteren we maandelijks de resultaten aan je. Op die manier weet jij precies wat er speelt.
5. Optimaliseren
Zodra de campagnes lopen kunnen we gaan optimaliseren. We doen A/B tests en zoeken precies uit hoe jouw campagne nog beter kan. Uiteraard rapporteren we maandelijks de resultaten aan je. Op die manier weet jij precies wat er speelt.
5. Optimaliseren
Zodra de campagnes lopen kunnen we gaan optimaliseren. We doen A/B tests en zoeken precies uit hoe jouw campagne nog beter kan. Uiteraard rapporteren we maandelijks de resultaten aan je. Op die manier weet jij precies wat er speelt.
5. Optimaliseren
Zodra de campagnes lopen kunnen we gaan optimaliseren. We doen A/B tests en zoeken precies uit hoe jouw campagne nog beter kan. Uiteraard rapporteren we maandelijks de resultaten aan je. Op die manier weet jij precies wat er speelt.
5. Optimaliseren
Zodra de campagnes lopen kunnen we gaan optimaliseren. We doen A/B tests en zoeken precies uit hoe jouw campagne nog beter kan. Uiteraard rapporteren we maandelijks de resultaten aan je. Op die manier weet jij precies wat er speelt.
5. Optimaliseren
Zodra de campagnes lopen kunnen we gaan optimaliseren. We doen A/B tests en zoeken precies uit hoe jouw campagne nog beter kan. Uiteraard rapporteren we maandelijks de resultaten aan je. Op die manier weet jij precies wat er speelt.
E-mailmarketing
Wil je een professionele nieuwsbrief maken en versturen, maar niet te veel tijd kwijt zijn aan technisch geneuzel? Dan is Spotler ideaal. Je maakt hiermee eenvoudig nieuwsbrieven in je eigen huisstijl, personaliseert ze binnen een handomdraai, voegt dynamische content in per doelgroep én stelt slimme herhaalverzendingen in. Nadat je de nieuwsbrief hebt verstuurd is er een rapportage beschikbaar. Hierin ontdek je alle opens, doorkliks, conversiekliks, bounces en afmeldingen.
Automatische campagnes
Een automatische campagne aanmaken? Dat doe je in de automation editor van Spotler. Met een paar klikken bepaal je bij welke gebeurtenis een campagne moet starten en welke stappen er vervolgens uitgevoerd mogen worden. Zo’n gebeurtenis noemen we ook wel een trigger. Denk aan een ingevuld formulier, doorklik in een e-mail of een externe trigger vanuit je CRM. Automatische campagnes die wij regelmatig met klanten opzetten zijn: leadgeneratie, reactievatie, cross- en upsell en klanttevredenheid. De mogelijkheden zijn – bijna – eindeloos!
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. We helpen je graag met marketing automation. Samen ontwikkelen we de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen jouw dromen na.