We beginnen met het bepalen van de strategie. Hierbij komen zaken kijken als je doelen, de doelgroep, het budget, concurrentie en een inschatting van de resultaten die je kan behalen.
Adverteren op Instagram
Maximale interactie met jouw doelgroep
Visuele interactie. Dat is waar het om draait op Instagram. Met ruim 5 miljoen gebruikers in Nederland pakken ze een hoge positie in social medialandschap. Gebruikers van Instagram bezoeken de app minimaal één keer per dag. En het wordt nog mooier, want het grootste gedeelte checkt meerdere keren per dag hun tijdlijn. Een goudmijn voor adverteerders dus. Laat jouw merk stralen, ga voor meer sales en vergroot je naamsbekendheid. Aan de slag met Instagram adverteren.
- De betrokkenheid is gigantisch. 120x meer dan Twitter bijvoorbeeld
- Je target eenvoudig heel specifiek op interesses en gedrag
- Het heeft een enorm bereik (5 miljoen gebruikers in Nederland)
- Er zijn meerdere advertentiemogelijkheden
Aan de slag met Instagram adverteren
Instagram is – net als Facebook – onderdeel van Meta. Via deze tooling plaats je betaalde berichten op Instagram en/of Facebook. De advertenties worden gepromoot en op basis van interesses en gedrag bereik je precies de doelgroep die jij wilt. In Meta ontdek je trouwens ook meteen welke advertenties wel en niet goed scoren. Waar nodig schaaf je bij en voilà de conversies stromen binnen
De beste Instagram advertentie
Ga voor de allerbeste resultaten en zet dynamische advertenties op. Deze advertenties zijn vergelijkbaar met responsive ads in Google. Het houdt in Instagram voor jou bekijkt wat het beste aanslaat bij je doelgroep. Je vult zelf verschillende titels, teksten, afbeeldingen en knoppen in (dit kan in Meta). De combinaties worden getest en de best presterende combi wordt vervolgens het vaakst vertoond. Handig hé?
Advertentiemogelijkheden
Er zijn vijf mogelijkheden om je advertentie binnen Instagram op te bouwen.
1. Eén afbeelding met tekst
2. Meerdere afbeeldingen (carrousel) met tekst
3. Een video met tekst
4. Story advertenties
5. Reel advertenties
Dan is er ook nog de mogelijkheid om een shopping advertentie op te zetten. Deze pas je toe op een advertentie met één afbeelding met tekst of een carrousel. In de advertentie geef je de mogelijkheid om een product te laten zien en rechtstreeks te kopen. Het voordeel hiervan is dat de koper niet van Instagram af hoeft. Prettig voor het algoritme van Instagram en jou (want weer een aankoop in the pocket).
Succesverhalen over adverteren via Instagram
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van Instagram adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen samen jouw dromen na.