Kennismaken
Strategie ontwikkeling

Online branding en positionering

Een buitengewoon sterk merk

De basis voor jouw online strategie.

Onderscheiden van de concurrent. Dat doe je alleen met een duidelijke branding strategie en positionering. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig hebben de specialisten bij The DISTRIKT daar geen probleem mee! Zij helpen je graag met een concrete branding voor jouw bedrijf.

Hier wordt bepaald hoe we jouw merk op de markt gaan zetten: welke boodschap gaan we waar plaatsen? En hoe ziet deze boodschap eruit? Maar het bepalen van deze boodschap is nog een uitdaging. Want wie ben je eigenlijk? Een simpele vraag, maar een lastig antwoord. Het is meer dan een tof logo, goede slogan, en te gekke beelden. Hoe positioneer jij jezelf ten opzichte van de concurrent? En wat denkt de consument eigenlijk wanneer zij in aanraking komt met jouw merk? Die gedachte wil je regisseren. Maar dan moet je natuurlijk wel eerst jezelf goed kennen. Onze strategen en creatieve specialisten staan voor je klaar om deze uitdaging op te pakken.

Je wilt natuurlijk gezien en gewaardeerd worden. Net als iedereen, wil je opvallen in de overvolle markt, waar elk merk schreeuwt om aandacht. En je wilt ook een emotionele connectie met je klant maken. De aandacht vasthouden. Maar hoe spreek jij eigenlijk je doelgroep aan? Om dat allemaal te bereiken heb je een duidelijke branding & positionering strategie en nodig. Zodat jij een positieve eerste indruk achter laat.

Op basis van jouw identiteit wordt een brandbook of huisstijlhandboek ontwikkeld. Hierin staan de spelregels rondom jouw identiteit beschreven, zoals: logo, visitekaartjes, templates voor documenten, e-mail, en social media.

Daarnaast wordt het aangeraden om elk half jaar kritisch te kijken naar jouw merk. Past dit merk nog bij de normen, waarden, visie, en missie die jij wilt uitstralen? En sluit de visuele identiteit hier op aan? Dan is het misschien tijd voor een rebranding traject. Wij kunnen jou helpen bij dit rebranding traject ondersteunen.

De voordelen

van een goed merk
  • Consistentie, zowel visueel als tekstueel
  • Herkenbaarheid
  • Onderscheid
  • Ondersteuning voor spraakmakende campagnes
Daag jij ons uit?
Laat onze creatieve geesten hun hoofden breken

Een stukje gevoel en een duidelijke strategie. Bij The DISTRIKT werken we altijd vanuit een strategie om jouw identiteit samen te bepalen, zodat deze vertaald kan worden naar een sprekende visuele uitstraling.

Neem contact op
Nog niet helemaal duidelijk?
Geen probleem! Wij bellen je terug.