Neem contact op

Conversie optimalisatie

Diensten

Goals
01

De weg naar het uiteindelijke doel kan voor een website bezoeker complex zijn. Bezoekers willen namelijk veel informatie om weloverwogen beslissingen te maken en kunnen op elk moment afhaken. Je dient ze te begeleiden tijdens deze reis. Het optimaliseren van deze reis wordt ook wel conversie optimalisatie genoemd. Alles met als doel: het verkopen van meer producten, het genereren van meer leads en het ontvangen van meer contactformulieren.

In gewone mensentaal. Stel, je hebt 1.000 bezoekers per maand op jouw website en van die bezoekers vragen 10 mensen een offerte aan. Dan spreek je over een conversie ratio van 1%. Met conversie optimalisatie gaan we aan de slag om dit percentage te verhogen.

Conversie optimalisatie

Hoe kun je de conversie van jouw website verhogen? Je kunt daarbij denken aan design aanpassingen, tekstuele aanpassingen en zelfs technische aanpassingen.

2
3

Hoe kan je de conversie verhogen?

Conversie optimalisatie gaat over het verbeteren van je website. The DISTRIKT pakt dit dan ook grondig aan door onderstaande elementen te analyseren en te verbeteren. Het uitgangspunt hierin is altijd data. Daarom verzamelen we zoveel mogelijk input, zodat we aannames doen op basis van feiten in plaats van onderbuikgevoel. De volgende stap is om deze data te transformeren in waardevolle inzichten. Inzichten die we vervolgens implementeren en opnieuw testen. Net zolang dat het gewenste resultaat bereikt is.

Welke elementen pakken we aan?

  • A/B testing
  • Analyse van de customer journey
  • Optimaliseren van copy en CTA’s
  • Marketing automation
  • Screen flow recordings analyseren
  • Segmentatie

 

4

Benieuwd wat conversie optimalisatie voor jou kan betekenen?