Kennismaken
Online Marketing

Display adverteren

Display adverteren

De juiste boodschap op het juiste moment

Bij display adverteren worden advertenties of banners ingezet om een bepaalde boodschap, dienst of product met de doelgroep te communiceren. Deze banners zijn in het hedendaagse online landschap niet meer weg te denken. Of je nu kijkt op weeronline, Nu.nl of Funda, ze staan overal. Een fantastisch kanaal waarmee je een specifieke boodschap, product of dienst bij je doelgroep kan promoten zonder dat ze ooit in aanraking met je zijn gekomen. Deze advertenties worden ingezet op basis van doelgroepen, profielen, onderwerpen, zoekwoorden of specifieke plaatsingen.

Het doel van deze banners is om in een vroeg stadium de naamsbekendheid voor jouw bedrijf/product/dienst te vergroten. Dit kan resulteren in een hogere naamsbekendheid en levert vele conversies op. Daarnaast vergroot je je bereik onder doelgroepen die je eerst niet kon bereiken. Je moet het zien als een nieuw touch-point in de gehele online customer jouney.

De ruimte voor display advertenties wordt ingekocht middels Google Ads en/of Doubleclick. Deze twee systemen maken het mogelijk om op diverse websites een plek te “reserveren” waar de banner getoond zal worden. Dit vindt allemaal plaats in een split-second via een real-time veiling. Daarnaast is het ook mogelijk om gebruik te maken van (dynamische) remarketing.

Je doet ontzettend je best om nieuwe websitebezoekers te trekken. Echter, bijna 99% van de websitebezoekers verlaat je website weer zonder een bestelling/aanvraag te doen. Nu maakt display adverteren het mogelijk om deze website bezoeker weer terug te winnen. Dit doen we middels remarketing. Zo kunnen we een dynamische remarketing banner aan de doelgroep tonen die aan de hand van het surfgedrag een unieke boodschap bevat. Deze banner “achtervolgt” onze oude bezoeker voor een bepaalde periode met het doel dat de bezoeker klikt en toch een bestelling plaatst.

Meer bezoekers met bannering
1

Tijdens een intake gesprek met onze online strategen, inventariseren wij jouw doelstellingen op het gebied van online marketing. Zodra display adverteren of remarketing onderdeel is van de online strategie, gaan onze display specialisten aan de slag met een plan van aanpak.

2

Op basis van de besproken zaken in het intake gesprek zullen wij een gedetailleerd plan van aanpak opstellen. Dit plan van aanpak bevat de strategie, de verwachtte kosten, het bereik en de klikken. Het doel is om zoveel mogelijk relevante websitebezoekers naar jouw website te trekken.

3

Op basis van de eerder gemaakte afspraken over doelstellingen en strategie gaan wij de campagnes realiseren. Deze campagnes worden strategisch ingestoken om het maximale rendement uit het beschikbare advertentiebudget te halen. Hierbij is het einddoel natuurlijk belangrijk: meer verkopen? Meer leads? Meer naamsbekendheid? Of meer website bezoekers?

4

Na het live zetten van de campagnes halen we een schat aan informatie binnen. De campagnes zullen door onze display-specialisten in de gaten worden gehouden en geoptimaliseerd waar mogelijk. Hierbij maken we ook veelvuldig gebruik van diverse strategieën om te testen welke strategie het meeste resultaat oplevert.

5

Op basis van alle verkregen informatie gaan onze display-specialisten jouw campagnes doorlopend optimaliseren. Enkele werkzaamheden zijn het uitsluiten van plaatsingen, budget aanpassingen, andere biedstrategieën, etc.  Op deze manier kunnen we het maximale rendement uit je advertentiebudget halen.

6

Tijdens de werkzaamheden houden wij jou op de hoogte van de behaalde resultaten door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben jij altijd op de hoogte van het resultaat en de werkzaamheden.

De voordelen

van display adverteren
  • Meer merk- en naamsbekendheid
  • De juiste boodschap op het juiste moment, bij de juiste doelgroep
  • Meer zoekopdrachten naar jouw bedrijf
  • Meer relevante websitebezoekers
  • Hogere online leadgeneratie
Benieuwd naar de mogelijkheden?

Onze display specialisten maken graag een analyse van de mogelijkheden. Neem contact met ons op en wij zullen je verrassen met onze aanpak! Samen komen we tot een optimaal resultaat in Google.

Samenwerken?
Geïnteresseerd in display adverteren of wil je graag meer weten?
Laat het ons weten, wij bellen je terug!