Neem contact op

Employer Branding

Diensten

Employer

Employer Branding

Veel bedrijven (± 50%) kampen tegenwoordig met personeelstekort. Dit is mede te wijten aan het feit dat werving via de traditionele kanalen steeds duurder wordt. Voor het werven van nieuw talent vragen werving- en selectiebureaus vaak een fee van 25% van het eerste jaarsalaris van de kandidaat! Deze kosten zijn, naar onze mening, niet meer van deze tijd. De oplossing is Employer Branding.

De voordelen van Employer Branding:

  • 60% minder kosten dan traditionele werving;
  • Minder personeelsverloop;
  • Je trekt talent aan wat ook daadwerkelijk past bij jouw bedrijf;
  • Het opbouwen van een talentpool;
  • Verhoging naamsbekendheid als werkgever;
  • Krachtige onderscheidende positionering op de arbeidsmarkt.

Hoe pakken we het aan?

Wij pakken het graag anders en strategischer aan. Employer Branding start met een analyse wat jij als werkgever te bieden hebt voor jouw toekomstige personeel. Dit wordt vervolgens vertaald in een werkenbij-uwbedrijf.nl website.

Een website zonder bezoekers is als een handschoen zonder hand. Door middel van het inzetten van de juiste online instrumenten, zorgen we ervoor dat de juiste potentiële medewerkers worden aangetrokken. Daarna dient de website het werk te doen.

 

The DISTRIKT biedt ondersteuning bij:

  • Het verbeteren of opbouwen van je reputatie als werkgever: “Employer Branding”;
  • Het opbouwen van een talentpool / “Wijnkelder”;
  • We zorgen ervoor dat de vacatures door de juiste doelgroep gevonden wordt.

Tijd voor Employer Branding?

Wij helpen jou graag met het vinden van het juiste personeel. Er zijn diverse mogelijkheden. Benieuwd?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

 

Neem contact op

Bereken jouw voordeel ten opzichte van traditionele recruitment

Voer het aantal vacatures en gemiddelde bruto jaarsalaris per werknemer in om jouw voordeel te berekenen.


“We krijgen continue stroom van kwalitatieve sollicitaties binnen.”

Antoinette Vertommen | HR-manager GAC

Wat anderen zeggen: Antoinette Vertommen | HR-manager GAC

Antoinette geeft aan dat de bezoeken op de website significant zijn gestegen en dat de uitnodigingsratio van de sollicitaties omhoog is gegaan. Het is voor bedrijven belangrijk om de juiste personen naar vacatures te trekken. Hierbij is het belangrijk om als bedrijf de juiste uitingen te doen.

“Ik merk dat de naamsbekendheid is toegenomen en dat we steeds meer traffic op de site krijgen.”

Hogere bezoekersaantallen, betere naamsbekendheid en een groep medewerkers die actief meedenken over het Employer Branding proces. Dit zijn factoren die een Employer Branding traject van The DISTRIKT met zich meebrengt.

Online recruitment in de praktijk

Wat kan the distrikt betekenen voor jou?

Nog een paar laatste feitjes

41%

baanzoekers orienteren op Google

62%

zoekt vacatures via social media

86%

werkzoekenden hebben een online profiel

90%

sollicitanten oriënteren op de recruitment website