Neem contact op

Employer Branding

Diensten

Employer
01

37% van alle bedrijven kampt tegenwoordig met personeelstekort. Traditionele werving wordt steeds duurder en bedrijven zoeken naar een alternatief. Online werven door middel van een recruitment site én online kanalen wordt steeds belangrijker in het aantrekken van het juiste personeel. Wist je bijvoorbeeld dat 62% van alle sollicitanten zoekt naar vacatures via social media? Of dat 41% van de baanzoekers zich oriënteert via Google?

Wat is Employer Branding?

Employer branding is het opbouwen van een imago met als doel om het juiste personeel aan te trekken en het behouden van je huidige personeel. Je werkt middels een lange termijn strategie. Je bouwt een talentpool op, zodat je verzekerd bent van een constante instroom van juist talent. 62% van de bedrijven werkt al aan hun Employer Brand en van de bedrijven die dit niet doen, geeft 61% aan dat dit op de planning staat.

Waarom investeren in Employer Branding?

Er zijn talloze redenen waarom bedrijven zouden moeten investeren in het neerzetten van een goed werkgeversmerk. Enkele voordelen zijn bijvoorbeeld:

  • Vermindering van wervingskosten;
  • Vermindering van personeelsverloop;
  • Hogere betrokkenheid van medewerkers;
  • Aantrekken van het juiste personeel;
  • Opbouwen van een talentpool;
  • Verhoogd commitment aan bedrijfsdoelstellingen.

Benieuwd naar nog meer voordelen? Neem contact met ons op!

Contact

employer branding

Employer Branding

Middelen die gebruikt worden voor Employer Branding

Het inzetten van een werken bij website (ook wel recruitmentwebsite genoemd) is een goede basis voor het aantrekken van personeel. Op deze website wordt de identiteit van een bedrijf naar voren gebracht en krijgen kandidaten een duidelijk beeld van hoe het werken is bij een desbetreffend bedrijf. Potentiële kandidaten zien naast de vacatures bijvoorbeeld ook wie hun potentiële collega’s worden, wat de toegevoegde waarde is bij een bedrijf, wat voor kernwaardes het heeft en hoe de sollicitatieprocedure verloopt.

Wist je dat 90% van de sollicitanten zich oriënteert op de recruitmentsite van een organisatie?

De combinatie van een werken bij website én online kanalen is succesvol bij het aantrekken van talent. Van alle bedrijven die actief zijn met Employer Branding geeft 94% aan Social Media te gebruiken als communicatie medium. Voordelen hiervan zijn dat het meetbaar is, je bereikt specifieke doelgroepen en de kosten liggen lager dan op de traditionele manier. Je communiceert dus echt vanuit jouw bedrijf, waardoor je met een lange termijn strategie een op mooi imago opbouwt wat talent aantrekt. Facebook en LinkedIn zijn de twee populairste kanalen voor het bereiken van een specifieke doelgroep en het opbouwen van een talentpool.

Wil jij ook een werken bij website?

Neem contact op

02
03

Employer branding traject

Employer Branding bij The DISTRIKT

The DISTRIKT biedt employer branding trajecten aan om bedrijven te helpen met het neerzetten van een mooi imago, met als doel om personeel te behouden en aan te trekken. De basis voor een employer branding traject is een recruitment site. Waar je imago als bedrijf echt naar voren komt. Wist je dat 90% van de sollicitanten zich oriënteert op de recruitmentsite van een organisatie? Daarnaast is het gebruik van online kanalen belangrijk. Voordelen hiervan zijn dat het meetbaar is, je bereikt specifieke doelgroepen en de kosten liggen lager dan op de traditionele manier. Je communiceert dus echt vanuit jouw bedrijf, waardoor je met een lange termijn strategie een op mooi imago opbouwt wat talent aantrekt.

04

Wat kun je verwachten?

employer branding traject

Wanneer je een employer brand traject wilt om jouw talentpool te vullen, wat kun je dan van The DISTRIKT verwachten?

  • Een strategische sessie, door middel van het online werving en selectie model zullen we erachter komen hoe we jouw bedrijf het beste online kunnen neerzetten;
  • Werken bij website, The DISTRIKT zal een website bouwen met de uitstraling van jouw bedrijf om talent aan te trekken;
  • Online kanalen, The DISTRIKT helpt bij het inrichten van de online kanalen en bijbehorende campagnes om op korte termijn talent aan te trekken;
  • Content inventarisatie, The DISTRIKT ondersteunt bij het bedenken van de juiste content.
  • Employer brand management, het beheer en behoud van de werken bij website en ingezette online kanalen;
  • Maandelijkse rapportage van de voortgang en de werkzaamheden van jouw website.

Het employer branding traject

Wil jij meer weten over het employer branding traject d.m.v. een werken bij website en online kanalen? Neem dan nu contact op.

Neem contact op