Kennismaken
Design & Development

Logo Design

Een spraakmakend logo

Zodat jij opvalt en herkenbaar bent.

Wil jij een logo laten maken door professionals? Dat kan! Het ontwikkelen van een logo is een uitgebreid proces. Er wordt nauw samengewerkt om een logo te laten ontwerpen dat echt bij jouw organisatie past. We proberen vanuit je doelgroep te denken. Zo wordt samen een beeldmerk gecreëerd dat jouw organisatie vertegenwoordigt.

Een logo is geen merk, maar straalt het wel uit. Huh? Wat is dan precies het verschil? Eigenlijk is het heel simpel en logisch: een merk of brand is de identiteit van jouw bedrijf. Het omvat jouw normen en waarden. Jouw missie, (toekomst)visie, en Unique Buying Reasons (UBR’s) horen hier ook bij. Om een merk te kunnen herkennen tussen alle andere bedrijven, is het handig om een logo te hebben. Een herkenbaar visueel kunstwerkje dat jouw merk ondersteunt.

Jouw logo is vaak het eerste wat een potentiële klant ziet. Je wilt natuurlijk wel een goede eerste indruk achter laten. Een indruk die de behoeftes en verlangens van de consument aanspreekt. En tegelijkertijd jouw bedrijf uitstraalt. Je wilt opvallen en herkenbaar zijn.

Om dat te bereiken heb je een goed logo nodig. Logo’s zijn eigenlijk best complex. Even snel een logo (laten) ontwerpen is niet aan te raden. Er zit veel meer achter. Bovendien kan een ervaren designer hier beter mee omgaan en de juiste kleuren, typografie, en vormen bepalen voor jouw bedrijfsmerk.

Opvallen en meer herkenbaarheid met een logo
1

Samen gaan wij kijken naar jouw wensen, verwachtingen en doelstellingen. Wat wil je precies bereiken? En waarom wil je eigenlijk een (nieuw) logo? Vergeet niet dat het logo en merk altijd in overeenstemming met elkaar staan. Een verandering in het logo duidt bijvoorbeeld op een verandering in het merk. Een onduidelijke strategie of beargumentering kan leiden tot een onduidelijk merk. Zorg dus bij een rebranding traject dat jouw bedrijf nog steeds herkenbaar blijft.

2

Je wilt een perfect logo. Een logo dat aansluit bij wie je bent. Maar, om dat te bereiken, zullen onze specialisten jou eerst moeten begrijpen. Wie ben je eigenlijk? Een belangrijke vraag, maar een lastig antwoord. Met interne en externe analyses kunnen wij een identiteit en persoonlijkheid vastleggen. Wij onderzoeken jouw doelgroep en concurrenten. Uiteindelijk komen wij met een heldere positionering van jouw bedrijf.

3

Schetsen, schetsen, en nog eens schetsen. Onze creatieve geesten pakken pen en papier om vorm te geven aan jouw identiteit. Daarbij kijken de specialisten naar vormen, typografie, en kleur. Uiteindelijk zullen zij drie concepten presenteren.

4

Het moment van feedback. Wij presenteren de concepten en jij geeft je mening. Samen kijken wij naar de beste oplossing. En, niet onbelangrijk, wij zijn pas tevreden wanneer jij tevreden bent.

5

Om consistentie te waarborgen tussen alle uitingen wordt een brandbook ontwikkeld. Mocht er geen consistentie of overlap zijn binnen een merk, dan kan er verwarring ontstaan bij de klant. De betrouwbaarheid, geloofwaardigheid, en professionaliteit kan tevens worden geschaad.

De voordelen

van een logo laten ontwerpen
  • Professionaliteit
  • Betrouwbaarheid
  • Geloofwaardigheid
Daag jij ons uit?
Onze creatievelingen staan met pen en papier voor je klaar!

Laat onze creatieve geesten hun hoofd breken! Maar een logo laten maken door The DISTRIKT betekent niet alleen creativiteit. Strategie is onze basis en op deze manier zorgen we samen voor succes.

Neem contact op
Wil je graag meer weten over het maken van een logo?
Wij bellen je terug!