Kennismaken
Strategie ontwikkeling

Customer Journey Analyse

Breng jouw doelgroep in kaart

Weet wat je doelgroep denkt en waar.

Een online traject start bij een goede analyse van je klanten. Deze analyses (o.a. de customer journey analyses) worden gemaakt op basis van data en kwalitatieve onderzoeken. The DISTRIKT helpt je hierbij.

Tijdens de zoektocht naar een dienst of product komen potentiële klanten in aanraking met verschillende kanalen op verschillende momenten. Het is belangrijk om te analyseren welke reis deze (potentiële) klanten afleggen om vervolgens in kaart te brengen waar je als bedrijf aanwezig dient te zijn. Concreet, het is essentieel om vanaf het oriëntatieproces tot en met aankoopproces in beeld te komen bij jouw doelgroep, zodat ze jouw bedrijf onthouden en niet die van jouw concurrenten.

Het begrijpen van klantgedrag zorgt ervoor dat nieuwe én bestaande klanten gedurende hun zoektocht naar diensten/producten niet onder uw bedrijf uit kunnen! Bedrijven die achterblijven zullen niet eens meer meegenomen worden in het oriëntatieproces. Een gemiste kans!

  1. Het uitwerken van ‘Customer Journey Maps’ door middel van een Strategische Sessie 
  2. Het uitvoeren van interne en externe analyses door middel van interviews bij medewerkers en klanten
  3. Het uitvoeren van data analyses door middel van online tools

Door deze drie informatiebronnen te koppelen kunnen we een online marketing strategie voor jouw bedrijf samenstellen waarvan je op termijn kunt profiteren.

De voordelen

van een customer journey analyse
  • Het samenstellen van een online strategie o.b.v. inzichten en data in plaats van op ‘onderbuikgevoel’
  • Écht inzicht in de reis van de klant zodat je aanwezig bent op het juiste moment, juiste kanaal met de juiste informatie
  • Conversie, conversie, conversie!
  • Verbeteren klantrelatie
Daag jij ons uit?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Kom gerust eens langs voor een inspiratiesessie!

Neem contact op
Meer informatie over de customer journey analyse?
Wij bellen jou terug! Lekker makkelijk.