Kennismaken
Online Marketing

Remarketing

Succesvol worden met remarketing

Regelen we voor je. Lekker makkelijk

Is het nou retargeting of remarketing? Op beiden termen wordt online veel gezocht. Echter zit er geen verschil in: beiden zijn onderdeel van display advertising. Remarketing houdt in dat je het publiek dat jouw website al eens heeft bezocht, warm houdt voor een herhaalbezoek. Kort samengevat: iemand die jouw website heeft bezocht zal na dit bezoek banners zien van jouw website of van de producten welke hij of zij heeft bekeken. Dit is mogelijk door middel van een koppeling tussen jouw adverteerdersplatform en jouw website.

Waarschijnlijk hebben we het allemaal weleens meegemaakt: je wordt voortdurend geconfronteerd met een paar schoenen, welke je hebt bekeken via een webshop. Maar hoe kan dit? Remarketing kan worden gerealiseerd door middel van een pixel. Dit is een stukje code welke aan de website wordt toegevoegd. Deze code meet de gebeurtenissen en de bezoekers van de website en plaatst deze in een ‘bakje’. Wanneer dit bakje vol genoeg zit met informatie wordt dit doorgespeeld naar het online adverteerdersplatform. Een voorbeeld hiervan is Google Adwords. Deze maakt van de informatie uit het bakje een doelgroep en zorgt dat deze doelgroep banners te zien krijgen van de website welke ze hebben bezocht.

Er zijn meerdere mogelijkheden op het gebied van remarketing. Zo heb je statische en dynamische remarketing. Statisch houdt in dat je banners gaat vertonen aan jouw publiek, dynamisch houdt in dat de producten, pagina’s en of diensten welke zijn bekeken, terugkomen bij jouw publiek. Daarnaast is er een mogelijkheid om remarketing te gebruiken via Google Adwords en via Facebook.

De voordelen

van goede remarketing
  • Bereikt publiek dat al interesse heeft in jouw producten / diensten
  • Houdt je publiek warm
  • Goedkope versie van marketing
  • Vergroot je naamsbekendheid
  • Meerdere mogelijkheden, waaronder videoadvertenties
Daag jij ons uit?

Geïnteresseerd? Kom gezellig even langs voor een kopje koffie of thee. Dan bespreken we samen de mogelijkheden.

Neem contact op
Meer informatie nodig over remarketing?
Geen probleem! Wij bellen je terug.