Neem contact op
Neem contact op

ReMarketing

SEA

Remarketing
01

De meest effectieve vorm van adverteren

Is het nou retargeting of remarketing? Op beiden termen wordt online veel gezocht. Echter zit er geen verschil in, beiden is het onderdeel van display advertising. Remarketing houdt in dat je het publiek dat jouw website al eens heeft bezocht, warm houdt voor een herhaalbezoek. Kort samengevat: iemand die jouw website heeft bezocht zal na dit bezoek banners zien van jouw website of van de producten welke hij of zij hebben bekeken. Dit is mogelijk door middel van een koppeling tussen jouw adverteerdersplatform en jouw website.

sea

SEA

Wat is ReMarketing?

Waarschijnlijk hebben we allemaal al weleens meegemaakt dat wanneer je een paar schoenen hebt bekeken via een webshop, je voortdurend met die schoenen wordt geconfronteerd. Maar hoe kan dit? ReMarketing kan worden gerealiseerd door middel van een pixel. Dit is een stukje code welke aan de website wordt toegevoegd. Deze code meet de gebeurtenissen en de bezoekers van de website en plaatst deze in een ‘bakje’. Wanneer dit bakje vol genoeg zit met informatie wordt dit doorgespeeld naar het online adverteerdersplatform. Een voorbeeld hiervan is Google Adwords. Deze maakt van de informatie uit het bakje een doelgroep en zorgt dat deze doelgroep banners te zien krijgen van de website welke ze hebben bezocht.

02
03

ReMarketing

Welke mogelijkheden zijn er?

Er zijn meerdere mogelijkheden op het gebied van remarketing. Zo heb je statische en dynamische remarketing. Statisch houdt in dat je banners gaat vertonen aan jouw publiek, dynamisch houdt in dat de producten, pagina’s en of diensten welke zijn bekeken, terugkomen bij jouw publiek. Daarnaast is er een mogelijkheid om remarketing te gebruiken via Google Adwords en via Facebook.

De kracht van ReMarketing

Welke voordelen heeft deze tool eigenlijk, gezien het de meest effectieve vorm van adverteren is?

  • Je bereikt publiek welke al interesse heeft in jouw producten of diensten;
  • Je houdt je publiek warm;
  • Het is een goedkope versie van marketing;
  • Een case study van Google laat zien dat bijna niemand meteen iets koopt bij het eerste bezoek;
  • Het vergroot je naamsbekendheid;
  • Er zijn meerdere mogelijkheden, zo kun je ook videoadvertenties inzetten.
04

Geïnteresseerd?

Remarketing voor jouw bedrijf? Neem dan nu contact op!

 

Neem contact op