Kennismaken
Online Marketing

Social Media Marketing

Social media strategie

Dagelijkse bezigheid nummer 1: sociale media

Social Media Marketing is niet meer weg te denken uit de online marketing mix en dit geldt niet alleen voor B2C. Het kanaal biedt namelijk ontzettend veel mogelijkheden in verschillende fases van de customer journey voor zowel B2B als B2C. Echter, de verschillen zijn tussen B2B en B2C voornamelijk zichtbaar in de selectie van de verschillende social media kanalen. Weet jij al of je aan de slag gaat met Snapchat, Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter om je online marketing doelstellingen te behalen? Wij helpen je graag op weg.

Het optimaal inzetten van jouw social media kanalen begint bij het analyseren van jouw doelgroep. Op basis van deze analyse zullen wij een duidelijke campagne strategie formuleren. Hierbij maken we onderscheid tussen een organische en betaalde strategie. De organische strategie gaat veelal om het bereiken van je fans, terwijl de betaalde strategie in het teken staat van het bereiken van nieuwe doelgroepen.

Met alle social media kanalen kun je interactie met je doelgroep opzoeken, maar relevantie is de basis voor succes met social media marketing. Indien je relevante berichten plaatst zal je doelgroep hierop gaan interacteren. Dit geldt zowel voor betaalde als organische berichten. Voor organische berichten is de interactiescore hiervoor een belangrijke graadmeter. Voor betaalde campagnes is het doorklikpercentage (CTR) een belangrijke graadmeter.

Het inschakelen van een social media marketing bureau als The DISTRIKT kan een grote toegevoegde waarde hebben. Wij denken op een hoger niveau een strategie uit om deze vervolgens samen met jou te gaan uitrollen. Hierbij horen A/B testen, dynamische remarkting acties, doelgroep en customer journey analyses, etc. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Daag ons uit!

De voordelen

van social media marketing
  • Zorgt voor loyaliteit, interactie en/of herhalingsaankopen
  • Een groter sociaal netwerk
  • Meer relevante websitebezoekers
  • Efficiënt adverteren voor de juiste doelgroep
  • Ideaal voor remarketing
Onze aanpak naar social succes
1

Tijdens een intake gesprek met onze online strategen, inventariseren wij jouw doelstellingen op het gebied van online marketing. Zodra social media een onderdeel is van jouw online strategie, schakelen we onze social specialisten in. Zij zullen een social media marketing strategie formuleren die jouw doelstellingen gaat realiseren.

2

Onze plannen vatten wij samen in een social media marketing plan. Hierin staat gedetailleerd omschreven wat we gaan doen en op welke KPI’s we gaan sturen. Na jouw akkoord gaan onze specialisten aan de slag om de mooiste campagnes te bouwen.

3

Op basis van de eerder gemaakte afspraken over doelstellingen en strategie, gaan wij de campagnes realiseren. Hierbij is het einddoel natuurlijk het belangrijkste: meer verkopen? Meer leads? Meer naamsbekendheid? Of meer website bezoekers?

4

Op basis van alle verkregen informatie gaan onze social-specialisten jouw campagnes doorlopend optimaliseren. Enkele werkzaamheden zijn het aanpassen van advertenties, budget aanpassingen, andere doelgroepen, etc.  Op deze manier kunnen we het maximale rendement uit jouw campagnes halen.

5

Tijdens de werkzaamheden houden wij jou op de hoogte van de behaalde resultaten door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben jij altijd op de hoogte van het resultaat en de werkzaamheden.

Daag jij ons uit?

Onze social specialisten maken graag een analyse van de mogelijkheden. Neem contact met ons op en wij zullen je verrassen met onze aanpak! Samen komen we tot een optimaal resultaat op social media.

Neem contact op
Benieuwd naar de mogelijkheden van social media voor jouw bedrijf?
Wij bellen je terug!