Kennismaken
Online Marketing

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine marketing

Hoog staan in Google, wie wil dit nou niet?

Zoekmachine adverteren is één onderdeel van zoekmachine marketing (o.a. Google en Bing). Echter, de concurrentie binnen de zoekmachines is groot. Dit betekent dat we slim gebruik moeten maken van jouw budget. Hieronder onze strategische aanpak om te starten met zoekmachine adverteren.

Zoekmachine adverteren is de Nederlandse benaming voor Search Engine Advertising (SEA). Met zoekmachine adverteren kun je met behulp van advertenties, jouw producten of diensten tonen aan de doelgroep. Deze vorm van adverteren kan ingezet worden in Google (Google Ads) en Bing (Bing Ads).

Binnen zoekmachine advertenties kun je gebruik maken van beeldende of tekstuele advertenties. Afhankelijk van jouw situatie zullen wij een advies uitbrengen welke soort advertenties jou gaan helpen om je doelstelling(en) te realiseren. Hierbij is het belangrijk dat we het maximale rendement uit jouw advertentiebudget halen.

Zoekmachine adverteren zet je in om op het juiste moment zichtbaar te zijn in de zoekmachine. Als iemand actief op zoek is naar jouw product of dienst, dan tonen we op het juiste moment een beeldende of tekstuele advertentie. Deze advertenties worden ingesteld op specifieke (long-tail) of algemenere zoektermen (short/mid-tail). Relevantie is daarbij erg belangrijk voor het resultaat van de campagne en de kwaliteit van de bezoekers. Het doel is om de kosten per lead / verkoop binnen de gestelde marges te houden.

Op basis van jouw doelstellingen en strategie stellen wij verschillende soorten advertenties in. Deze advertenties zorgen voor een optimale zichtbaarheid in de zoekmachine. Hierbij maken we gebruik van de volgende advertentietypes:

  • Tekstadvertenties
  • Shopping advertenties
  • Dynamische zoekadvertenties (DSA)
  • Remarketing advertenties (RLSA)
  • Advertentie extensies

Je bent waarschijnlijk wel bekend met de advertenties die bovenin Google verschijnen wanneer je een zoekopdracht intypt. Deze advertenties hebben allemaal een doel: zorgen dat er conversies, bestellingen en aanvragen worden gedaan. Het houdt niet op bij een advertentie online zetten, de campagne is namelijk ook sterk afhankelijk van de website.

Wij nemen de tijd om op basis van een goede analyse een strategie te ontwikkelen voor Google AdWords, Bing en Yahoo. Na de strategie gaan we aan de slag met het bouwen, beheren en optimaliseren van campagnes. De ontwikkelingen gaan razend snel en de concurrentie zit ook niet stil. Tijd om aan de slag te gaan!

Wat is nou daadwerkelijk de kracht van SEA voor jouw bedrijf? Hieronder een paar interessante feitjes, wist je namelijk dat:

  • Er iedere dag circa 6,586,013,574 zoekopdrachten worden gedaan over de hele wereld!
  • 85% van de wereldbevolking gebruik maakt van een zoekmachine om bedrijven te vinden
  • Ruim 90% van de Nederlanders zoekt met Google
  • En dat circa 35% op de betaalde advertenties klikt?
Adverteren in de zoekmachine
1

Tijdens een intake gesprek met onze online strategen, inventariseren wij jouw doelstellingen op het gebied van online marketing. Zodra zoekmachine adverteren onderdeel is van de online strategie, starten wij met een grondige analyse van jouw situatie en de markt.

2

Om succesvolle campagnes te kunnen voeren is het belangrijk om kraakheldere afspraken en doelstellingen te formuleren. Op basis van deze afspraken wordt de strategie afgestemd. Na grondig zoekwoordenonderzoek zullen wij een strategie presenteren die jouw gaat helpen je einddoelen te bereiken.

3

Op basis van de eerder gemaakte afspraken over doelstellingen en strategie gaan wij de campagnes realiseren. Deze campagnes worden strategisch ingestoken om het maximale rendement uit het beschikbare advertentiebudget te halen. Hierbij is het einddoel natuurlijk belangrijk: meer verkopen? Meer leads? Meer naamsbekendheid? Of meer website bezoekers?

4

Na het live zetten van de campagnes halen we een schat aan informatie binnen. De campagnes zullen door onze SEA-specialisten in de gaten worden gehouden en geoptimaliseerd waar mogelijk. Hierbij maken we ook veelvuldig gebruik van diverse strategieën om te testen welke strategie het meeste resultaat oplevert.

5

Op basis van alle verkregen informatie gaan onze SEA-specialisten jouw campagnes doorlopend optimaliseren. Werkzaamheden kunnen zijn: het toevoegen van uitsluitingszoekwoorden, budget aanpassingen, andere bieding strategieën, etc.  Op deze manier kunnen we het maximale rendement uit je advertentiebudget halen.

6

Tijdens de werkzaamheden houden wij jou op de hoogte van de behaalde resultaten door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben jij altijd op de hoogte van het resultaat en de werkzaamheden.

De voordelen

van SEA
  • Adverteren op basis van zoekgedrag, locatie, tijdstip en zelfs weer
  • Inzetbaar voor remarketing campagnes
  • Snel een groot bereik / aandeel in de zoekmachine
  • Je betaalt alleen per klik
  • Meetbare campagnes en direct resultaat van budget
  • Ondersteuning door een team specialisten opgeleid door Google
  • Resultaten halen op basis van vooraf opgestelde doelen

Daag jij ons uit?

Onze SEA specialisten maken graag een analyse van jouw specifieke situatie. Neem contact met ons op en wij zullen je verrassen met onze aanpak! Samen komen we tot een optimaal resultaat in Google.

Neem contact op
Wil je meer weten over SEA?
Wij bellen je terug!