Kennismaken
Online marketing doel

Upsell / Cross sell

Je marketingbudget efficiënt inzetten

Het kan altijd voordeliger!

Ieder bedrijf biedt vaak een breed scala van producten of diensten. Wat je regelmatig ziet, is dat bedrijven omzet mislopen doordat zij hun huidige klantenbestand niet genoeg informeren over welke diensten en producten zij aanbieden. Hierdoor lopen bedrijven Upsell & Cross-sell kansen mis. Terwijl het relatief eenvoudig toe te passen is.

Denk aan e-mailmarketing. Via e-mail kun je je huidige klanten op de hoogte stellen van producten en/of diensten die aansluiten op de behoeftes. Een voorbeeld hiervan is een klant van ons die actief is in auto-onderdelen. Door middel van het verzamelen van kentekens, welke de klant moet invullen om zo de passende onderdelen te kunnen bestellen, weten zij zodra er een onderdeel kapot gaat, welke andere onderdelen automatisch hiermee in verband staan en dus zullen worden aangeschaft. Hiermee kunnen ze de eindconsument op het juiste moment de juiste boodschap toesturen om zo herhaalaankopen te stimuleren.

Doordat wij ons richten op het huidige klantenbestand, worden er veel onnodige marketingkosten bespaard. Wanneer mensen op een positieve manier kennis hebben gemaakt met jouw producten of diensten komen zij vaak nog eens bij jou terug. Maar hoe stimuleer je dit met online marketing? Acties en kortingen werken hier goed aan mee, echter moeten deze nog wel bij de juiste doelgroep terecht komen. Wij helpen je hierbij door middel van het inzetten van de laatste e-mailmarketing trends!

Door onze unieke aanpak in de strategie ontwikkeling hebben wij bij vele B2B en B2C bedrijven succes. Bij ons staat de strategie die aansluit bij jouw doelstellingen voorop. Online marketing is een must-to-have en geen nice-to-have. Wij willen niet zeggen dat offline marketing niet werkt, maar door de combinatie van de kanalen wordt jouw marketingstrategie ijzersterk.

De voordelen

van goede up- en cross-sell
  • Meer omzet
  • Klanten loyaliteit
  • Kosten besparend
  • Meer halen uit huidig klantenbestand
Samenwerken?

Wil jij weten hoe jij nog meer uit jouw verkopen kunt halen door middel van Up sell & Cross sell? Neem dan nu contact met ons op!

Neem contact op
Meer weten over upsell & cross-sell?
Wij bellen je terug!