Neem contact op

Upsell / Cross-sell

Jouw doelen

Goals
01

Ieder bedrijf heeft huidige klanten en vaak een breed scala van producten of diensten. Wat je regelmatig ziet, is dat bedrijven omzet mislopen doordat zij hun huidige klantenbestand niet genoeg informeren over welke diensten en producten zij aanbieden. Hierdoor lopen bedrijven Up sell & Cross sell kansen mis. We zien bij heel veel bedrijven dat er niets zo makkelijk is als het upsellen of cross-sellen van het huidige klantenbestand.

 

up sell cross sell

Up sell
Cross sell

Hoe up- of cross-sellen?

Denk aan e-mailmarketing. Via e-mail kun je je huidige klanten op de hoogte stellen van producten en/of diensten die aansluiten op de behoeftes. Een voorbeeld hiervan is een klant van ons die actief is in auto-onderdelen. Door middel van het verzamelen van kentekens, welke de klant moet invullen om zo de passende onderdelen te kunnen bestellen, weten zij wanneer er een onderdeel kapot gaat welke andere onderdelen automatisch hiermee in verband staan en dus zullen worden aangeschaft. Hiermee kunnen ze de eindconsument op het juiste moment de juiste boodschap toesturen om zo herhaalaankopen te stimuleren.

02
03

Wat levert het op?

Omzet uit je klantenbestand

Doordat wij ons richten op het huidige klantenbestand, worden er veel onnodige marketingkosten bespaard. Wanneer mensen, op een positieve manier kennis hebben gemaakt met jouw producten of diensten komen zij vaak nog eens bij jou terug. Maar hoe stimuleer je dit met online marketing? Het mooie gegeven van acties en kortingen werken hier goed aan mee, echter moeten deze nog wel bij de juiste doelgroep terecht komen. Wij helpen je hierbij door middel van het inzetten van de laatste e-mailmarketing trends!

04

Wil jij weten hoe jij nog meer uit jouw verkopen kunt halen door middel van Up sell & Cross sell? Neem dan nu contact met ons op!