NULL

Begin vandaag nog met Bing Ads!

  • 14 december
  • 5 min. leestijd
  • 14 december • 5 min. leestijd
Bing ads | The DISTRIKT

Hoewel Google veruit de grootste zoekmachine is (90%) moet Bing niet worden vergeten. Met een marktaandeel van 7% is Bing de twee na grootste zoekmachine in Nederland. Maandelijks worden er 15 biljoen zoekopdrachten verwerkt in Bing. Het adverteren in Bing wordt ook wel Bing Ads genoemd en brengt enkele voordelen met zich mee ten opzichte van Google AdWords! Tijd om deze zoekmachine ook in te zetten voor jouw online activiteiten! Nog niet helemaal overtuigd?

10 redenen waarom je Bing Ads vandaag nog moet inzetten!

1. AdWords-campagnes importeren en activeren

Het is super makkelijk om je AdWords campagnes te importeren en te activeren in Bing. Met één druk op de knop zet je alles over. Een ding waar je wel op moet letten is dat display marketing niet mogelijk is in Bing omdat de zoekmachine dit niet ondersteund.

2. Minder concurrentie

Doordat minder organisaties actief zijn in Bing Ads is het makkelijker om een groter bereik te behalen. Dit resulteert in meer conversies en doordat er minder concurrentie is: een lagere CPC! Daarnaast zijn clicks in Bing Ads gemiddeld 35% goedkoper dan clicks in Google AdWords.

3. Gebruik afbeeldingen om beter op te vallen!

In Bing Ads is het mogelijk om te adverteren met afbeelding-extensies. Dit maakt het mogelijk om je logo in de betaalde zoekresultaten te plaatsen. Zo heb je niet alleen een prominente positie in de zoekmachine maar val je ook nog eens extra op. Fun fact: In Google is dit niet mogelijk!

4. Bing Ads is minder streng

De algoritmes van Google en Bing werken op een andere manier. Hierdoor heeft Bing Ads enkele voordelen ten opzichte van Google AdWords. Zo kan je bijvoorbeeld in Bing Ads adverteren op de merknamen van concurrenten. Google AdWords daarentegen, straft dit af door een lage quality score te geven. Deze lage quality score zorgt weer voor een hogere CPC en een lagere exposure

5. Offline Editor

In tegenstelling tot Google AdWords beschikt Bing Ads over een offline editor die het mogelijk maakt om campagnes te verplaatsen en aan te passen. Pluspunt: de editor lijkt veel op die van Google AdWords waardoor het voor de gebruiker eenvoudig in gebruik is.

6. Remarketing voor search gebruiken

Hoewel voorheen remarketing nog niet ingezet kon worden voor Bing Ads kan remarketing nu wel worden ingezet via het Bing-zoeknetwerk.

7. Toekomstbeeld: Bing Shopping

In andere landen is het al mogelijk om Bing Shopping in te zetten. Helaas is het nog niet bekend wanneer deze feature in Nederland uitkomt maar het zit er wel aan te komen! Ook de Google Shopping feed is weer makkelijk over te zetten in Bing Shopping.

8. Overname van LinkedIn

Zoals je misschien wel weet is Bing Ads van Microsoft en heeft Microsoft afgelopen jaar LinkedIn overgenomen. Het is nog even wachten wat de precieze mogelijkheden worden. Maar dat er iets aan zit te komen, dat is zeker.

9. Bing Ads standaard zoekmachine

Bing Ads is op veel apparaten de standaardzoekmachine. Doordat deze zoekmachine onderdeel van Microsoft is, zijn alle apparaten van Microsoft uitgerust met Bing als zoekmachine. Naar verwachting wordt dit in de toekomst eerder meer dan minder. Het is nu daarom de hoogste tijd om op deze trend in te spelen!

10. Makkelijk contact leggen

Bing biedt Nederlandse support aan. Het is daarom makkelijk om contact te leggen. Heb je vragen over Bing Ads? Of wil je het gaan inzetten voor jouw business? Neem dan contact met ons op, onze specialisten kunnen je hierbij ondersteunen!