NULL

Het inzetten van Google Posts

  • 28 mei
  • 5 min. leestijd
  • 28 mei • 5 min. leestijd
Google Posts | The DISTRIKT

Sinds juni 2017 is het voor bedrijven al mogelijk om gebruik te maken van Google Posts, maar er zijn weinig ondernemingen die het daadwerkelijk doen. Sterker nog, veel mensen hebben er zelfs maar iets over gehoord of gelezen. Wat zijn de mogelijkheden van Google Posts, hoe maak je ze aan en waarom is dat de moeite waard? Dat lees je in deze blog!

Google Posts

Google Posts is de nieuwste functie van Google Mijn Bedrijf. Het is een fijne toevoeging voor bedrijven die hun lokale vindbaarheid willen verbeteren. Met Google Posts kun je content direct zichtbaar maken in onder andere Google Search en Google Maps. Google posts zijn eigenlijk kleine blogs die een organisatie (de beheerder van Google mijn bedrijf) kan schrijven en kan koppelen aan zijn of haar bedrijfspagina. Het is ook een optie om de blogs die je op je website post, ook te posten op Google posts. Denk hierbij aan content over actuele nieuwsitems of trends over jouw producten en/of dienstverlening. Er is echter een groot verschil tussen een blog op een website of op Google posts. Namelijk, een Google Posts blijft slechts één week online staan. Daarna wordt deze automatisch verwijderd.

Voor wie is het interessant?

Natuurlijk kunnen allen bedrijven het medium gebruiken. Echter, over het algemeen zijn Google Posts vooral interessant wanneer je lokaal opereert. Volgens Google zelf start 82% zijn zoektocht naar lokale informatie bij de zoekmachine. Door Google Posts kunnen (lokale) bedrijven evenementen of andere nieuwtjes op de zoekresultatenpagina kwijt. Zoekt iemand op Google Maps naar een winkel in de buurt dan ziet diegene niet alleen een vermelding, maar ook aanvullende informatie en een call to action. 

Google Post aanmaken

  1. Log in op Google mijn bedrijf.
  2. Klik op post maken of klik op posts in het menu.
  3. Het scherm ‘Post maken’ wordt weergegeven. Kies aan de hand van de gegeven opties het type post dat je wilt maken.
  4. Er worden opties weergegeven waarmee je foto’s, tekst, aanbiedingen en een knop aan uw post kunt toevoegen. Klik op elk gewenst veld en geef de betreffende informatie op.
  5. Klik op voorbeeld om een voorbeeld van jouw post te bekijken.
  6. Als je tevreden bent met het voorbeeld, klik je op publiceren in de rechterbovenhoek van het scherm.

Tips voor een Google Post

Om het beste uit jouw Google post te halen kun je gebruik maken van onderstaande tips:

  • Het promoten van de juiste content; Kijk kritisch naar de content die je wil posten. Is deze content écht interessant voor jouw doelgroep om te lezen? Denk hierbij bijvoorbeeld aan kortingsdagen, acties en open dagen.
  • Zorg voor een sterke intro; Je kan je Google post promoten met maximaal 100 tekens. Zorg dat deze boodschap duidelijk is en jouw doelgroep triggert om het te lezen.
  • Gebruik een mooie afbeelding; De ideale afmeting voor een afbeelding bij een bericht is 750×750 pixels.
  • Maak gebruik van UTM-tags; Je wil natuurlijk graag weten hoeveel mensen op jouw Google Post klikken. En omdat Google Posts niet automatisch worden gesegmenteerd in Google Analytics, is het aan te raden om UTM-tags mee te geven aan de links die je plaatst.
  • Post met regelmaat; Doordat alle Google posts na één week verwijderd worden, is het van belang om continu relevante Google Posts te maken en te publiceren om zo meer traffic naar je website te realiseren.