NULL

Het verkrijgen van bruikbare likes op Facebook!

  • 22 maart
  • 5 min. leestijd
  • 22 maart • 5 min. leestijd
Likes Facebook | The DISTRIKT

Juist om het feit dat Facebook ongeveer twee miljard gebruikers heeft, is het interessant om daar dominant aanwezig te zijn. Het verkrijgen van veel likes en shares kan resulteren in een hogere naamsbekendheid. Het is essentieel dat je ervoor zorgt dat de inhoud van de posts aansluiten op de behoeften van de doelgroep. Op deze manier voeg je echt waarde toe voor het publiek en is de kans groter dat ze jou bedrijf of merk gaat volgen.

Tips om meer likes op Facebook te krijgen op je bedrijfspagina

  • Marketingstrategie: Er moet een goede Facebook-marketingstrategie worden opgesteld. Deze strategie moet goed en slim worden geformuleerd zodat deze goed aansluit bij je bedrijfsdoelstellingen. Dit helpt bij het toevoegen van waarden en merkpersoonlijkheid. Een goed marketingstrategie begint bij het bepalen van je doelgroep, dit kan namelijk helpen bij het inrichten van de campagnes. Wanneer de doelgroep duidelijk is opgesteld, kan er worden gekeken naar de concurrentie. Het goed kijken naar concurrentie kan helpen bij het optimaliseren van campagnes. Je kan gebruik maken van de goede dingen en voorkomen dat fouten van concurrenten bij jou voor gaan komen.
  • Facebookpagina: Het spreekt natuurlijk voor zich, maar er moet een goede Facebookpagina worden neergezet. Er moeten op een consistente wijze berichten worden geplaatst die compleet, professioneel en aansluiten bij je bedrijf zijn. Wanneer een pagina compleet is, heeft dit invloed op de vindbaarheid van je pagina. Bij het opmaken van een Facebookpagina moet je goed nadenken over de profiel- en coverfoto’s. Deze moeten een goed gevoel geven van het bedrijf en weergeven waar het voor staat.
  • Vindbaarheid: Het is van groot belang dat je pagina goed vindbaar is. Er zijn een aantal factoren die van invloed zijn op de vindbaarheid van een Facebookpagina. Denk hierbij aan factoren als: een eenvoudige naam van de pagina, een gedenkwaardige gebruikersnaam en volgknoppen op je website of Facebookberichten.
  • Inhoud: Post alleen relevante en hoogwaardige inhoud op Facebook. Door het laten zien van overtuigende beelden, teksten en video’s kunnen bezoekers overtuigd worden van jouw merk. Hierbij moet er gekeken worden naar de wensen en behoeften van de consument. Ook is het verstandig om in videomarketing te investeren, dit is een van de meest opkomende marketing trends. Bij het posten van berichten is het ook goed om te kijken naar de beste tijden van het plaatsen van berichten. Wanneer is de doelgroep veelal online en op welk moment van de dag reageren zij het meeste op berichten?
  • Ads: Ten slotte kan er aan de hand van Facebook ads voor worden gezorgd dat een bericht vaker zichtbaar wordt. Door het adverteren op Facebook wordt er simpelweg een grotere groep bereikt dan wanneer er voor wordt gekozen om niet te adverteren.

Kortom, door middel van het juist inzetten van Facebookmarketing kun je veel successen behalen.

Gratis kennismaking inplannen?