NULL

“Ik scoor goed op Google, en nu?”

  • 10 mei
  • 5 min. leestijd
  • 10 mei • 5 min. leestijd
Ik scoor goed in Google | The DISTRIKT

Alles gaat volgens plan. Je staat hoog bij de Google Ranking, bent goed vindbaar op de belangrijkste zoekwoorden en de campagnes in Adwords zijn een succes. Veel ondernemers zien vanuit hier niet meer de mogelijkheid om te groeien, maar het tegendeel is waar.

Er zijn meerdere mogelijkheden om de kansen nog verder uit te breiden. In plaats van proberen marktaandeel te winnen kan men er ook voor kiezen om de markt waarin je zit te vergroten. Je kunt de huidige campagnes nog verder optimaliseren en de conversie op de website blijven verbeteren. Maar je kan er ook voor kiezen om internationaal te gaan handelen of om het assortiment uit te breiden.

Waarom moet je je focussen op Google Ranking?

1. Nieuw publiek

Door het uitbreiden van je bedrijfsvoering trek je nieuw publiek aan. Google geeft de perfecte mogelijkheid om nieuwe klanten aan te trekken. Op deze wijze komen veel mensen voor het eerst in contact met bedrijven.

2. Extra bezoekers op de website

88% van de mensen die online zijn kijken niet verder dan de eerste pagina op Google. Het is dus essentieel om een plekje op de eerste pagina te kunnen krijgen. Hoe vaker een consument een naam voorbij ziet komen, hoe meer waarde hij aan die naam hecht.

3. Creëren van een concurrentievoordeel

Google is een van de beste manieren om concurrentievoordeel te creëren. Simpelweg om ervoor te zorgen je hoger in de resultaten komt te staan dan je concurrentie.

Continue groei ontwikkelen

Er zijn meerdere manieren om ervoor te zorgen dat een organisatie online kan blijven groeien. Ten eerste kan men huidige campagnes optimaliseren om nog meer vanuit de doelgroep te denken en vanuit daar goede zoekwoorden in te zetten. Hierdoor komen de consumenten nog makkelijker op je website.

Ten tweede kan er content worden gemaakt die nooit vergaat. Wat houdt dit in? Dit is content die in de komende jaren niet van stof zou moeten veranderen. Algemene informatie en tips & tricks werken vaak zo dat ze over een periode van 3 jaar nog steeds actueel en bruikbaar zijn.

Ten slotte is remarketing een hele efficiënte manier om ervoor te zorgen dat consumenten je naam onthouden en eventueel terug komen op een website om vervolgstappen in de zetten.