Kennismaken
Nieuws

20 belangrijke ontwikkelingen voor 2020

  • 01/02/2018
  • 5 min. leestijd

De wereld is aan het veranderen. Facebook heeft daarom 20 belangrijke ontwikkelingen op een rijtje gezet waar marketeers voor 2020 rekening mee moeten gaan houden.

Vervaagde grenzen

Concepten als gender, leeftijd en werk zullen steeds meer worden geherdefinieerd.

1. Omni Culturele identiteiten: Mensen identificeren zichzelf op steeds complexere, persoonlijke en vloeiende wijze. Zo identificeert 56% van de mensen zich in de allereerste plaats als wereldburgers.

2. Nieuwe onderhandelingen: Naarmate de technologie zich verder ontwikkelt zal ook de relatie tussen mensen en merken veranderen. Gesprekken op Facebook omtrent klantervaringen is in een jaar 5,2 keer groter geworden!

3. Next generation werk: De generatie van de millenials groeit in zowel aantal als invloed en veranderen hiermee de manier van werken. Millennials hebben duidelijke doelen voor ogen en zijn extreem flexibel. Meer dan tweederde van de millenials zegt dat flexibiliteit in het werk een positieve invloed heeft op de productiviteit en welzijn.

4. Vergrijzing: Mensen leven steeds gezonder en dus ook langer. 70% van de mensen zeggen dat de leeftijd wanneer we iemand beschouwen als ‘oud persoon’ toeneemt.

5. Lokaal én uit de buurt shoppen: Mensen gebruiken e-commerce zowel om bij lokale bedrijven te winkelen als wereldwijd.

Inspelen op meerdere zintuigen

Video, VR en voice control zorgen voor meer en meer intuïtieve interacties.

6. Mobiel gebruik: Mensen consumeren informatie sneller via de mobiel. Dit geldt vooral voor de jongere generaties. Mensen scrollen 41% sneller door de mobiele newsfeed dan op de desktop.

7. Mobiele video: Video op mobiel wordt super belangrijk. Bijna 1 op de 3 mobiele shoppers zeggen dat video het beste medium is om nieuwe producten te ontdekken.

8. Live: Mensen hebben steeds meer behoeften aan real-time gebeurtenissen en ervaringen. 1 op de 5 Facebook-video’s is nu een live uitzending.

9. Veranderende werkelijkheden: Mensen verwachten dat AR en VR hun leven zullen verbeteren. 68% van de mensen ziet VR in de toekomst een onderdeel worden van het dagelijks leven.

10. Voice control: Voice control wordt steeds populairder maar het werkt niet in alle contexten. De meeste mensen gebruiker voice control in huis of in de auto. Voice control wordt door het overgrote deel in een privé omgeving gebruikt.

Online Diensten Economie

De customer journey zal zich concentreren op een enkel, online moment, waar verwachtingen worden geschept.

11. Handel: Steeds meer mensen ontdekken, overwegen en kopen producten via mobiel.

12. Betere mobiele ervaring: Mensen zullen hun geld met toenemende mate via mobiel uitgeven. 50% van de mensen zegt slechte navigatie of trage laadtijden als storend te ervaren.

13. Persoonlijke assistentie: Mensen willen de juiste content, producten en belevingen ontvangen via de mobiele telefoon. Dit bespaart de consument tijd en moeite.

14. Berichten apps als verkoopkanaal: Mensen gebruiken berichten apps zoals Messenger om producten te kopen.

15. Loyaliteit wordt verkregen door gemak: Gemak is koning voor de consumenten. Loyaliteit kan daarom worden gemeten door abonnementen en automatisering.

Mobiel centrum

Mobiel kan worden gezien als het centrum van het digitale universum. Dit zal in de toekomst alleen maar toenemen.

16. Alleen mobiel: in 2020 zullen 3 biljoen mensen toegang hebben tot mobiele telefoons. Veel van deze mensen zullen alleen via de mobiele telefoon toegang tot internet hebben.

17. Verbinding is cruciaal: Mobiel internet heeft bij veel mensen een prioriteit. Zo zou meer dan 50% van de mensen uit eten voor een jaar opgeven in ruil voor mobiel internet.

18. Apps groeien in functionaliteit: De apps die mensen het vaakst gebruiken groeien hard in functionaliteit. Hierdoor zal er een kleiner aantal apps komen die als kern apps kunnen worden beschouwd.

19. The Internet of Things: Steeds meer mensen verbinden apparaten zoals koelkasten, slimme horloges en auto’s.

20. Voortbouwen op mobiel: Veel upcoming markten werken grensoverschrijding middels mobiele markten.

Wat betekent dit voor Marketeers?

Deze veranderingen brengen wat teweeg voor Marketeers. Door rekening te houden met deze veranderingen in de wereld en de markt zorg je ervoor dat je organisatie morgen ook nog bestaansrecht heeft.

  • Laat concepten los: Laat fundamentele maar verouderde concepten als gender en leeftijd los. Deze worden irrelevant op het gebied van productinnovatie tot campagnes, creatie en implementatie.
  • Houd rekening met gemixte werkelijkheden: AR en VR wordt steeds belangrijk, zo ook in de wereld van marketeers. Gebruik deze technieken om je campagnes meer leven in te blazen en meer engagement te creëren.
  • Profiteer van een kortere customer journey: Steeds meer consumenten leggen een kortere weg af. Hierdoor moeten conversies worden versneld en moet het pad wat leidt naar een verkoop worden verkort. Maak het de consument makkelijker door deze bijvoorbeeld in één klik te laten betalen.
  • Houd rekening met iedereen: Stem je content af op je doelgroep. Maak je verbinding met de juiste mensen, waar ze zijn en wanneer ze jouw content het meeste nodig hebben. Overweeg in opkomende markten bijvoorbeeld een mobiele site in plaats van een app. Ben en blijf creatief in de manier waarop je in verbinding staat met je klanten.

Wat denk jij dat interessante ontwikkelingen zullen zijn in 2020? Heb je vragen over dit artikel? De online marketeers helpen je hier graag mee! 

Terug
Stel een vraag
Omhoog