Kennismaken
Nieuws

Adverteren op Pinterest

  • 03/10/2017
  • 5 min. leestijd

In de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk is het al even beschikbaar, adverteren Pinterest. Binnenkort wordt het ook verwacht in Nederland. Dit kanaal wordt voornamelijk gebruikt om te oriënteren voorafgaand aan een koopbeslissing. Namelijk 93% van de gebruikers plannen hun aankopen via dit kanaal. Gebruikers doen inspiratie op, maken moodboards en plannen zodoende hun aankoop.

Wat is Pinterest?

Dit social media platform die fungeert als online prikbord. Afbeeldingen staan hierbij centraal. Organisaties kunnen eigen producten en sfeerbeelden delen maar daarnaast kunnen gebruikers ook zelf beelden toevoegen. Hierdoor ontstaat een immense bibliotheek aan afbeeldingen en moodboards. De berichten/visuals die worden verspreid worden ook wel ‘pins’ genoemd.

Waarom adverteren op Pinterest?

Waarom is het voor organisaties interessant om op Pinterest te adverteren? Het promoten op dit kanaal brengt enkele voordelen met zich mee:

  • Gebruikers die advertenties zien op Pinterest hebben 40% meer awareness voor nieuwe producten.
  • Gemiddelde orderwaarde op Pinterest is $50, de hoogste gemiddelde orderwaarde van alle social media kanalen.
  • 200 miljoen actieve Pinners en 2,5 miljoen Nederlandse Pinners.

Soorten advertenties

Advertenties op Pinterest worden ook wel promoted pins genoemd. Deze advertenties worden gepromoot om deze aan zoveel mogelijk gebruikers te laten zien. Er kan alleen worden geadverteerd met pins die al op een profiel staan. Het is dus belangrijk dat organisaties al een account hebben met relevante content. Er zijn verschillende soorten advertenties op Pinterest:

Cinematic Pins

De nieuwste advertentie vorm is Cinematic Pins. Deze zijn alleen beschikbaar op de mobiele versie en app van Pinterest. Deze advertenties bewegen in de tijdlijn van de gebruiker.

Promoted video pins

Gebruikers op Pinterest zijn op zoek naar afbeeldingen en video’s die hen inspireren. 61% van de gebruikers vindt het leuk om video’s te kijken via Pinterest. Promoted video’s spelen altijd af, een gebruiker hoeft  er dus niet extra op te klikken.

One tap pins

Deze advertenties sturen binnen 1 klik de gebruiker naar de website. Dit maakt het eenvoudig voor de gebruikers om meer te leren over een product of om de aankoop te voltooien.

Promoted App Pins

Gebruikers op Pinterest kunnen door middel van deze vorm direct doorverwezen worden naar de Appstore om een bepaalde app te downloaden. Want 80% van het Pinterest verkeer komt van mobiele apparaten.

 

Er zijn dus genoeg manieren om te adverteren op Pinterest. Wij hopen dat deze vorm van adverteren snel in Nederland beschikbaar is, jij ook? Heb je nog meer vragen over adverteren op Pinterest of andere marketing gerelateerde vragen? Aarzel niet en neem contact met ons op!

Bron: Pinterest

Terug
Stel een vraag
Omhoog