NULL

De kracht van Google Remarketing!

  • 04 april
  • 5 min. leestijd
  • 04 april • 5 min. leestijd
Google remarketing | The DISTRIKT

Dat de mogelijkheden binnen Google AdWords enorm groot zijn weten we inmiddels wel. Daarom wordt er in deze blog het onderwerp Remarketing besproken.

Wat is Google Remarketing?

Remarketing wordt ook wel retargeting genoemd. Het is een online marketing methode waarmee je eerdere bezoekers van je website opnieuw benaderd met gerichte beeld-, tekst- of videoadvertenties.

Interessant weetje: Voor de meeste websites converteert nog geen 2% van de bezoekers bij het eerste bezoek. Met andere woorden; slechts 2% van jouw potentiële klanten gaat daadwerkelijk over tot aankoop. Remarketing is een advertentiemethode om je te helpen de overgebleven 98% te converteren door middel van het tonen van gerichte advertenties voor de desbetreffende doelgroep.

Wanneer een bezoeker op jouw website bijvoorbeeld een winkelwagen verlaat, zullen aan deze persoon speciaal gemaakte tekst- en beeldadvertenties vertoond worden. Het voordeel van deze aanpak is dat je meer relevante content in jouw advertenties kan opnemen en de kans de volgende keer groter is dat deze bezoeker wél converteert als ze deze advertenties gezien hebben.

Hoe werkt Remarkting?

Er wordt altijd een remarketingtag op iedere pagina van je website geplaatst. Dit is een klein codefragment, ook wel remarketing pixel genoemd. Met behulp van een (legale) cookie worden je bezoekers voor een bepaalde in een remarketinglijst geplaatst. (Dit kan een lijst zijn van Adwords, Facebook en/of LinkedIn) Zo weet je provider precies aan wie welke advertenties moeten worden vertoond. Op deze manier vergroot je de kans dat een bezoeker op een van de advertenties klikt en overgaat tot aankoop van jouw product en/of dienst.

Er zijn verschillende vormen van remarketing. De bekendste vorm is Google (AdWords) remarketing Deze campagnes zet je op via Google AdWords en worden vertoond in het Google Display Netwerk. Daarnaast heb je nog andere vormen, bijvoorbeeld;

  1. YouTube remarketing
  2. Remarketing oor mobiele applicaties
  3. Facebook remarketing

Remarketing is niet alleen interessant als je verkoopcijfers wilt stimuleren. Het kan ook relevant zijn voor het verzamelen van meer registraties (leads) of bij het vergroten van je naamsbekendheid. Kortom, remarketing heeft enorm veel mogelijkheden en kan veel toegevoegde waarde hebben bij de online strategie van jouw organisatie.