Kennismaken
Nieuws

De voordelen van Pinterest

  • 04/09/2019
  • 5 min. leestijd

Wat is Pinterest?

Pinterest is een soort van prikbord, eentje die je vroeger in je keuken had hangen. Waar je leuke herinneringen, ideeën, inspiratie, foto’s, quotes en recepten op bewaarde. Pinterest is eigenlijk zo’n soort bord, maar dan online. In Pinterest kun je foto’s ‘pinnen’ (verzamelen) die je leuk vindt en graag wil bewaren. Dit heet een bord. Je kunt deze borden helemaal personaliseren naar jouw smaak en een eigen naam geven. Bijvoorbeeld: ‘Inspiratie voor mijn trouwdag’ of ‘Inspiratie voor onze nieuwe keuken’. Je kunt ook borden van andere gebruikers volgen, om inspiratie op te doen. Maar je kunt je profiel natuurlijk ook gewoon op privé zetten.

pinterest_thedistrikt

 

De nadruk in een online contentstrategie ligt vaak niet op Pinterest, maar op andere platformen. Zoals Facebook, Instagram of blogs. Toch is Pinterest nog een beetje het ´best kept secret´ wat betreft het zakelijk inzetten van dit platform. Dit is zonde, want wist je dat Pinterest maandelijks 250 miljoen actieve gebruikers heeft? Dat de grootste groep, 70% uit vrouwen bestaat? En dat er in Nederland inmiddels 3 miljoen gebruikers zijn? Het is feitelijk bewezen dat Pinterest de meeste traffic genereert naar een website of webshop. Het is sinds een aantal maanden mogelijk om op Pinterest te adverteren, aan de slag dus!

 

Adverteren op Pinterest

Pinterest biedt gebruikers de mogelijkheid om borden te maken, door middel van afbeeldingen te pinnen. Door als adverteerder uw producten aan de juiste doelgroep te vertonen, creëert je al vóór het daadwerkelijke aankoopproces een interesse in je product. Er zijn verschillende soorten advertenties in te zetten op Pinterest, afhankelijk van je doelstelling kies je een van onderstaande ads:

  • Promoted Pins
  • Promoted App Pins
  • Promoted Video Pins
  • Promoted Carousels

Je hebt de mogelijkheid om tussen vier verschillende campagnedoelstellingen te kiezen, namelijk; naamsbekendheid, (website)verkeer, app installaties en videoweergaven. De doelstellingen naamsbekendheid en videoweergaven zijn geschikt voor branding, ideaal voor je merkbekendheid. De doelstelling verkeer is geschikt voor bedrijven die kwalitatief verkeer naar de website willen sturen. Met als actie een conversie, zoals bijvoorbeeld een nieuwsbrief aanmelding, contactformulier invullen of een aankoop. De doelstelling app installaties helpt adverteerders bij het vinden van Pinterest gebruikers die mogelijk geïnteresseerd zijn in het downloaden van een applicatie.

 

De voordelen van adverteren op Pinterest

  • Hogere vindbaarheid en zichtbaarheid (al voor de aankoopfase) bij je doelgroep
  • Je kunt gericht je merk of product promoten, resulterend in merkbekendheid en awareness
  • Groot bereik & gerichte targeting mogelijkheden
  • Minder concurrentie dan op andere platformen
  • Vergroot het verkeer naar je website
  • Door middel van Pinterest statistieken i.c.m. analytics kom je veel te weten over de interesses van je doelgroep

Wil jij meer weten over Pinterest? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden op Pinterest voor jouw organisatie? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. 

Terug
Stel een vraag
Omhoog