Kennismaken
Nieuws 06/03/2020 5 min. leestijd

E-mailmarketing: de 5 belangrijkste trends voor 2020

Goed nieuws voor alle e-mailmarketing lovers en ondernemers! E-mailmarketing is nog steeds booming en zorgt voor onwijs veel verkopen. Tijd om de trends voor 2020 door te nemen en e-mailmarketing nog meer te benutten.

Trend 1: een nieuw soort interactie in e-mailmarketing

Zorg ervoor dat de lezer je e-mail niet verlaat, maar direct overgaat tot actie. Interactieve elementen zijn hiervoor perfect. Tover je nieuwsbrief om tot kleine website en vergroot de betrokkenheid enorm. De drie tofste interactieve onderdelen voor in nieuwsbrieven vinden wij:

  1. Rollovereffecten: dit is ideaal om productaanbiedingen uit te lichten. Zodra je met je muis over een product gaat, verschijnt er een ander beeld
  2. Een CSS animatie: dit lijkt op een gifje maar is veel minder zwaar. Doordat de animatie beweegt, trek je veel meer aandacht naar een plek in je e-mail
  3. Interactieve carrousels: deze zijn perfect om verschillende producten te laten zien zonder te veel ruimte in te nemen. De lezer scrollt zelf door het productaanbod

Trend 2: Houd je content boeiend

De aandachtspanne van mensen die een e-mail lezen is zo’n 13,4 seconden. Een volwassene leest ongeveer 250 tot 300 woorden per minuut (bron: Litmus). Een ideale mailing zit dus op zo’n 50 woorden. We snappen dat dit niet al te veel is… Hoe je zo’n mailing opstelt:

  • Zorg dat je tekst leesbaar is, kort en krachtig
  • Gebruik geen moeilijke woorden of hip jargon
  • Spits je inhoud toe op de gebruiker, specificeer en personaliseer

Trend 3: Killer landingspagina’s

Die 50 woorden in je nieuwsbrief zijn dus een behoorlijke uitdaging. Een landingspagina biedt uitkomst als je toch meer informatie wilt geven. Je gebruikt zo’n pagina namelijk eenvoudig als verlengstuk van je e-mail. Verras de bezoeker en zet hem of haar aan tot een nieuwe of extra actie. Denk aan meer informatie over events of de inschrijving voor een e-book.

Trend 4: Automatische segmentatie

Segmentatie is de basis van een persoonlijke e-mail. Naar aanleiding van profielgegevens in de database of het klikgedrag in je mailings stel je een doelgroep op. Er zijn steeds meer editors die je helpen een automatische segmentatie te maken en uitgebreide selecties. Maak hier gebruik van.

Trend 5: Voice search in e-mailmarketing

De opkomst van voice assistants die e-mails hardop voorlezen blijft stijgen. Op dit moment zijn er zo’n 250 miljoen slimme luidsprekers. De World Health Organization schat in dat ongeveer 1,3 miljard van de mensen met een visuele beperking leven, waarvan 36 miljoen mensen als blind worden beschouwd. Dit is een enorme uitdaging en kans voor e-mailmarketeers. Wees er op tijd bij en zorg ervoor dat jouw nieuwsbrief toegankelijk is voor de luidsprekers.

Terug
Stel een vraag
Omhoog