Kennismaken
Nieuws

Interactieve e-mails

  • 24/09/2019
  • 6 min. leestijd

Het is als bedrijf enorm belangrijk om op te vallen tussen alle andere mails die ontvangers in hun inbox krijgen. Goede content en interactieve elementen in e-mail kunnen je hierbij helpen. Het maakt e-mails verrassender en visueel aantrekkelijker voor de ontvanger. In deze blog vertellen we je wat meer over interactieve e-mails!

  • Wist je dat 94% van Nederland staat ingeschreven op e-mail nieuwsbrieven?
  • Wist je dat 72% wel eens koopt aan de hand van een webshop e-mail?

Wat is een interactieve e-mail?

Een klink op een link is al een interactie, deze leidt de lezer vaak naar een landingspagina waar ze vervolgens de actie kunnen voltooien. (Bijvoorbeeld een aankoop in een webshop) Interactieve mails brengen die acties van de website terug naar de e-mail, waardoor de mails zelf interactief worden. Op deze manier kan je je lezers positief verrassen. Hieronder lees je enkele voorbeelden;

  • Een interactie kan een button zijn met ‘lees meer’ om inhoud in de e-mail uit te klappen.
  • Een interactie kan een fotogalerij zijn waarvan de afbeelding in de e-mail wijzigt wanneer iemand erop klikt.
  • Een interactie kan het achterlaten van een product recensie zijn.
  • Een interactie kan het afronden zijn van een aankoop.

Interactie toevoegen in een mail naar je doelgroep kan op vele manieren. Hieronder lees je enkele voorbeelden;

  • Call to action: buttons toevoegen in je mails. Bijvoorbeeld een button waarmee je door kunt klikken naar de website.
  • Mogelijkheid tot beoordeling (denk hierbij bijvoorbeeld aan de smileys). Hiermee kun je monitoren wat mensen van je mail vinden.
  • Gifjes: het bewegende beeld trekt de aandacht.
  • Carrousel: het zorgt voor een hogere attentiewaarde en je kunt zo meerdere producten op één plek tonen.
  • Tabs, op deze manier kan de ontvanger snel door de informatie heen die wordt gezocht in plaats van eindeloos te moeten scrollen.
  • Games: het houdt de lezer geboeid.

Bovenstaande voorbeelden zijn allemaal middelen om de gewenste actie uiteindelijk simpeler te maken door de ontvanger op één plek te houden.

De verwachting is dat er steeds minder statische elementen in e-mails zullen zitten en steeds meer interactiviteit in e-mails. Belangrijk dus om hier als bedrijf in mee te gaan!

Jouw e-mails interactief maken?

Wil jij hulp hoe je e-mails interactiever kan maken? Of heb je vragen over deze blog? Wij helpen je graag!

Terug
Stel een vraag
Omhoog