Kennismaken

Wij zijn gewoon bereikbaar en werken online door! Kunnen wij jou helpen? Neem contact op!

Nieuws

Online Marketing en privacywetgeving AVG / GDPR

  • 08/11/2017
  • 5 min. leestijd

15 mei 2018 is de datum waarop de nieuwe privacywetgeving in werking treedt. Deze wetgeving staat beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of “general data protection regulation” (GDPR). Veel bedrijven zijn intern al hun processen en datastromen al op orde aan het maken zodat ze voldoen aan de nieuwe wetgeving. Maar wat zijn de consequenties voor online marketing?

Gevolgen van AVG/GDPR

Dit artikel is gaat in op relevante veranderingen voor Online Marketeers rondom AVG/GDRP. Waar voorheen een regeltje in het privacybeleid voldoende was om je als bedrijf in te dekken is dit vanaf 2018 totaal anders. Met de nieuwe wetgeving kiest de EU een andere koers op het gebied van privacy wetgeving. Dit heeft gevolgen voor:

  1. E-mailmarketing (opt-ins)
  2. Tracking
  3. Analytics
  4. Profiling
  5. Targetting / Remarketing

Concrete veranderingen per onderwerp worden in de volgende delen toegelicht.

Veranderingingen WBP naar AVG/GDPR

In Nederland geldt al langer de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Deze wet was vooruitstrevend in vergelijking met de wetgeving in Europa. Marketeers van omliggende landen

Terug
Stel een vraag
Omhoog