NULL

Recycling content marketing: 5 voordelen én tips

  • 18 januari
  • 5 min. leestijd
  • 18 januari • 5 min. leestijd

Het maken van nieuwe content is ontzettend leuk. Heb jij al een aantal interessante blogs geschreven, een informatief whitepaper gemaakt of een gave infographic ontworpen? Dan word je nu beloond! Want jouw content is goud waard. Zéker als je het recyclet.

Blaas oude content nieuw leven in

Extra opvallen met content, dat is wat je wilt. En als dat dan ook nog snel kan is het helemaal mooi meegenomen. Waag je aan content recycling!

  • Tover een whitepaper om tot infographic
  • Bundel de leukste of best gelezen content items in één e-book
  • Breng een infographic tot leven door er een video van te maken
  • Verander tekst in geluid, vertel je verhaal via een podcast
  • Deel een magazine op in een blogreeks

De mogelijkheden zijn eindeloos en met een beetje creativiteit kom je al een heel eind.

De voordelen van recycling content marketing

1. Bespaar tijd

Het recyclen van content kost minder tijd dan het opnieuw ontwikkelen van een item. Oude content is vaak nog hartstikke goed, maar niet helemaal meer van ‘nu’. Met een paar tweaks hier en daar kan jouw content weer opnieuw mee.

  • Pas de titel, tussenkopjes, CTA’s en interne links aan
  • Vernieuw de visuals
  • Pas de structuur van de tekst aan
  • Actualiseer de inhoud
  • Vul je item aan met extra informatie
  • Pas de metagegevens aan

2.  Een groter publiek

Heb jij een klapper van een blogbericht geschreven, maar wordt deze gelezen door de ‘verkeerde’ doelgroep? Of wordt een video toch niet zo vaak bekeken als je had gehoopt? Giet dan die content in diverse (andere) vormen!  Je doelgroep bestaat namelijk uit verschillende mensen die allemaal op een andere manier content willen ontvangen. De een leest graag een whitepaper, de ander vindt het leuk om een podcast te luisteren. Door content in diverse vormen aan te bieden bereik je een groter publiek.

3. Herkenbaarheid

Door content te recyclen werk je aan de kracht van herhaling. En herhaling = herkenbaarheid. Als je bijvoorbeeld een blog schrijft en daar ook een video over maakt, gaat de doelgroep je zien én herkennen. Door het ook nog eens via verschillende soorten kanalen te verspreiden blijft je boodschap veel beter hangen.

4. Een boost voor je SEO

Neem eens een kijkje in de keyword planner van Google Ads en bekijk welke zoekwoorden het vandaag de dag goed doen. Passen deze zoekwoorden bij een eerder content item? Voeg ze toe. Ontdek je dat eerder gebruikte zoekwoorden niet meer zoveel volume hebben? Pas ze dan aan. Blijf zoekwoorden updaten. Daar wordt Google blij van en jij uiteindelijk ook!

5. Langere levensduur

Dankzij content recycling blijft content langer ‘in leven’. Denk maar eens aan een blogbericht dat je vorig jaar schreef. Hoeveel mensen hebben dat item de afgelopen week gelezen? In de meeste gevallen loopt het aantal lezers achteruit na verloop van tijd. Update dit item en je zult zien, het bericht wordt weer relevant en de bezoekersaantallen stijgen weer.

Aan de slag met recycling content marketing

Kun je niet wachten om aan de slag te gaan met content recyclen? Wij helpen je graag. Neem gerust contact met ons op voor meer info.