Kennismaken
Nieuws

Voice Search: Bereid je voor op de toekomst

  • 05/02/2019
  • 5 min. leestijd

Voice Search SEO, je hebt er vast wel eens van gehoord en toen gedacht: “Dat is toch nog helemaal niet relevant voor mij?”. Fout! Voice Search is meer dan ooit relevant voor jou als ondernemer. Het afgelopen jaar heeft Voice marketing enorme stappen gemaakt dankzij Google Assistent en Amazon Alexa (waarvan de laatste minder relevant is in Nederland). Met deze assistent stuur je verschillende apparaten aan, je zoekt zaken op, je bestelt je boodschappen of laat iets thuisbezorgen. Sinds 2018 heeft Google haar Google Home op de markt gebracht in Nederland. Hierdoor krijgen wij als nuchtere Nederlander steeds meer te maken met Voice Search.

Vanaf 24 oktober 2018 kwam Google Home officieel op de markt in Nederland. Uiteraard hadden wij er al een staan. Sinds wij hem hebben zijn we op kantoor steeds nieuwsgieriger geworden naar wat we ermee kunnen, maar vooral hoe we er onze klanten mee kunnen helpen. Hoe kun je nou zelf iets aanbevelen zonder er ervaring mee te hebben?

Het gaat hard, heel hard

Acceptatie en integratie lijkt in het digitale tijdperk steeds sneller te gaan. Zo is dat ook het geval met Voice Search. Meer dan 50 miljoen voice assistent speakers zijn in de eerste drie jaar na de lancering verkocht. Het is een vervanger voor meer dan alleen het surfen op het web. Ook het luisteren naar de radio of het streamen van jouw favoriete muziek behoort tot de mogelijkheden. Voice Search SEO zal binnen enkele jaren zorgen voor 50% van al het zoekverkeer.

Met alle nieuwe technieken zijn de innovators degene die er als eerste mee aan de slag gaan. Waarom jij niet in jouw branche? Juist, wacht er vooral niet te lang mee. Je kunt door kleine aanpassingen al veel werk verrichten. Mensen zullen niet meer statisch zoekwoorden ingeven, maar met echte vragen komen of varianten daarop. Steek hier dus ook jouw strategie op in.

Een disruptieve Messias

Een customer journey-map is niet meer weg te denken van de muren van vele kantoorpanden. Er wordt enorm veel tijd gestoken in het oplossen van obstakels die een klant tegenkomt op de weg naar jouw product of dienst. Het onderzoeken en elimineren van deze obstakels is helaas geen garantie tot succes, waardoor veel tijd en effort, oftewel geld, verloren gaat.

Voice marketing geeft jouw organisatie de mogelijkheid om weer helder na te denken en te focussen op acties waar je resultaat van gaat zien. Voice marketing is disruptief, innovatief en bovenal nog leuk om te doen ook! Voice search SEO laat je klantgericht denken over jouw organisatie en brengt je tot nieuwe inzichten. Nieuwigheid is leuk en zorgt voor veel energie bij degene die ermee mogen werken, het zorgt voor een frisse bries door jouw online aanwezigheid.

The fish is big

Ben je nog steeds niet overtuigd? Let’s talk money. In 2020 zal de markt in de VS en de UK, voor voice gerelateerde aankopen, meer dan 40 miljard dollar (!) bedragen. Dit geeft wel aan dat het echt booming is. De B2C markt zal deze ontwikkeling sneller adopteren en dus moet je als B2C business zo snel mogelijk mee gaan met deze verandering. Ondanks dat deze ontwikkeling voor de B2B markt langzamer gaat, is het verstandig om je alvast te verdiepen in de ontwikkelingen om koploper te kunnen zijn op het gebied van Voice Search.

Ga jij voor de leiderschap op gebied van voice marketing binnen jouw branche? Durf dan te ontwikkelen in wat jouw gebruiker wil en nodig heeft. Budget en focus is hiervoor vereist, maar vergroot uiteindelijk jouw kansen tot succes.

Terug
Stel een vraag
Omhoog