Kennismaken
Nieuws

Waarom je als bedrijf zou moeten bloggen!

  • 24/09/2019
  • 6 min. leestijd

Starten met bloggen

Veel bedrijven vragen zich af of het nog zin heeft om te bloggen. Moet je er nog wel aan beginnen? Je valt toch nooit meer op tussen al die blogs die er dagelijks worden geschreven? En het kost toch alleen maar veel tijd? Allemaal vragen die ons tegen kunnen houden om te starten met bloggen.

Zonde. Want bloggen is noodzakelijker dan ooit! In deze blog leggen wij je uit waarom het starten met bloggen zo belangrijk is en wat de voordelen zijn van bloggen.

  1. Onmisbaar in een online marketing strategie

    Het schrijven van blogs is onmisbaar bij een goede online marketing strategie. Dankzij een blog heb je online iets te vertellen en blijft je website actueel. Bovendien stuur je alle bezoekers naar je website, waar je de volledige controle hebt om hen te overtuigen van je producten en diensten! Daarnaast kun je blogs goed delen op social media en je kunt ze gebruiken om nieuwsbrieven te versturen met nuttige blogs, om informatie te delen met (potentiële) klanten.

  2. Vindbaarheid & Website verkeer

    Een blog is een efficiënte manier om de juiste doelgroep op het juiste moment aan te trekken via Google. Telkens als je een nieuw artikel publiceert vergroot je de kans dat je doelgroep je vindt via Google en dus op je website terecht komt. Hoe meer relevante zoekwoorden terugkomen in de blog, hoe hoger je scoort in de zoekresultaten van Google.

  3. Meer autoriteit & professionaliteit

    Hoe meer relevante informatie je deelt met je doelgroep, hoe meer je je bedrijf positioneert als kennisexpert. Je schept zo vertrouwen met je doelgroep. Vertrouwen is doorslaggevend bij een aankoop of contactaanvraag.

  4. Je kunt meer informatie in één keer kwijt

    Mensen nemen vaak de tijd om een goede blog te lezen, omdat het vaak over een onderwerp gaat wat ze interessant vinden. Je kunt veel langere berichten schrijven en dus meer informatie kwijt, dan bijvoorbeeld in social media posts.

  5. Het delen van blogs

    Als je een blogpost schrijft waar veel traffic op binnenkomt, wordt dit regelmatig gedeeld op social media. Soms wordt er zelfs een link naar je blog toe geplaatst vanaf een andere website in jouw branche. Jouw blog stijgt dan in SEO-waarde, waardoor je weer meer bezoekers krijgt.

  6. Blogs zijn meetbaar

    Het fijne aan bloggen is dat je de resultaten van je geschreven blogs kan meten, dankzij tools als Google Anlytics. Hiermee kun je de prestaties van je website en dus blogs constant meten en optimaliseren.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan! Kortom, bloggen is succesvol.

Wil je hierbij geholpen worden? Of wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie m.b.t. bloggen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Terug
Stel een vraag
Omhoog