Een goed begin is het halve werk. Daarom beginnen we met het bepalen van de strategie. Hierbij komen zaken kijken als je doelen, de doelgroep, het budget, concurrentie en een inschatting van de resultaten die je kan behalen.
Adverteren op Facebook
Meer naamsbekendheid, websitebezoekers én conversies
Dus, je wilt meer bezoekers op je website, betrokkenheid, conversies en het liefst ook meer naamsbekendheid. Snappen we. Al eens gedacht aan Facebook adverteren? Dit is namelijk dé way to go als je wilt starten met een klein budget en verschillende soorten advertenties wilt plaatsen of proberen. We vertellen je er alles over. Lees je mee?
- Heeft de beste ROAS (Return On Advertising Spend)
- Biedt mogelijkheden om ook met klein budget te adverteren
- Is zeer handig om specifiek te targetten op interesses en gedrag
- Biedt diverse advertentiemogelijkheden afhankelijk van je doel
Wat is Facebook Ads?
Facebook Ads is een onderdeel van Meta. Via deze tooling plaats je betaalde berichten – oftewel advertenties – op Facebook en/of Instagram. De advertenties worden gepromoot en op basis van interesses en gedrag bereik je precies de doelgroep die jij wilt. In Meta ontdek je trouwens ook meteen welke advertenties wel en niet goed scoren. Waar nodig schaaf je bij en voilà de conversies stromen binnen.
Afbeeldings- en videoadvertenties
Je wilt dat jouw advertenties succesvol zijn. Logisch. Maar welke advertentie past bij je doelgroep? De keuze is reuze. Allereerst is er een afbeeldingsadvertentie. Die bestaat uit één afbeelding met tekst. Super eenvoudig op te zetten en zeer effectief. Daarnaast zijn er videoadvertenties. Hiermee zet je jouw product of bedrijf in de spotlight. Een video van 15 seconden helpt kijkers te trekken en vast te houden. Enne, vergeet de actieknop niet aan het einde van de video ;-).
Carrousel- en collectieadvertenties
Tijd voor het grove geschud! Want naast afbeelding- en videoadvertenties is er een carrouseladvertentie. Hiermee voeg je tot maximaal tien afbeeldingen of video’s toe aan je advertentie. Elk met een eigen link. Ideaal als je bijvoorbeeld een aantal vacatures wilt uitlichten. De laatste advertentiemogelijkheid is de collectieadvertentie. Dit advertentietype heeft een Instant Experience op het complete scherm. Op die manier is het voor mensen makkelijk om je product te bekijken en kopen. Een dergelijke advertentie heeft een omslagfoto of -video met daaronder productfoto’s.
Succesverhalen over adverteren via Facebook
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van Facebook adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen samen jouw dromen na.