Meer naamsbekendheid, websitebezoekers én conversies
Dus, je wilt meer bezoekers op je website, betrokkenheid, conversies en het liefst ook meer naamsbekendheid. Snappen we. Al eens gedacht aan Facebook adverteren? Dit is namelijk dé way to go als je wilt starten met een klein budget en verschillende soorten advertenties wilt plaatsen of proberen. We vertellen je er alles over. Lees je mee?
Biedt mogelijkheden om ook met klein budget te adverteren
Is zeer handig om specifiek te targetten op interesses en gedrag
Biedt diverse advertentiemogelijkheden afhankelijk van je doel
Wat is Facebook Ads?
Facebook Ads is een onderdeel van Meta. Via deze tooling plaats je betaalde berichten – oftewel advertenties – op Facebook en/of Instagram. De advertenties worden gepromoot en op basis van interesses en gedrag bereik je precies de doelgroep die jij wilt. In Meta ontdek je trouwens ook meteen welke advertenties wel en niet goed scoren. Waar nodig schaaf je bij en voilà de conversies stromen binnen.
Afbeeldings- en videoadvertenties
Je wilt dat jouw advertenties succesvol zijn. Logisch. Maar welke advertentie past bij je doelgroep? De keuze is reuze. Allereerst is er een afbeeldingsadvertentie. Die bestaat uit één afbeelding met tekst. Super eenvoudig op te zetten en zeer effectief. Daarnaast zijn er videoadvertenties. Hiermee zet je jouw product of bedrijf in de spotlight. Een video van 15 seconden helpt kijkers te trekken en vast te houden. Enne, vergeet de actieknop niet aan het einde van de video ;-).
Carrousel- en collectieadvertenties
Tijd voor het grove geschud! Want naast afbeelding- en videoadvertenties is er een carrouseladvertentie. Hiermee voeg je tot maximaal tien afbeeldingen of video’s toe aan je advertentie. Elk met een eigen link. Ideaal als je bijvoorbeeld een aantal vacatures wilt uitlichten. De laatste advertentiemogelijkheid is de collectieadvertentie. Dit advertentietype heeft een Instant Experience op het complete scherm. Op die manier is het voor mensen makkelijk om je product te bekijken en kopen. Een dergelijke advertentie heeft een omslagfoto of -video met daaronder productfoto’s.
De weg naar succesvol adverteren via Facebook
Er leiden meerdere wegen naar Rome. Dat geldt ook voor adverteren via Facebook. Gelukkig hebben wij een complete GPS in ons hoofd. En weten wij welke afslag je het beste kunt nemen.
1. Strategie
Een goed begin is het halve werk. Daarom beginnen we met het bepalen van de strategie. Hierbij komen zaken kijken als je doelen, de doelgroep, het budget, concurrentie en een inschatting van de resultaten die je kan behalen.
2. Inrichten
Vervolgens zetten we het Facebook account op en richten we ‘m volledig in. Dat houdt in dat we een advertentieaccount aanmaken, de betaalgegevens koppelen, een pixel op je website installeren en de meetbaarheid instellen.
3. Campagne
Tijd om te gaan schitteren! Met sterke campagnes. We zetten advertenties voor je op inclusief teksten en visuals of een video. Jij controleert ze even en daarna gaan ze live. Laat die conversies en mooie resultaten maar komen.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van Facebook adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen samen jouw dromen na.