Een goed begin is het halve werk. Daarom beginnen we met het bepalen van de strategie. Hierbij komen zaken kijken als je doelen, de doelgroep, het budget, concurrentie en een inschatting van de resultaten die je kan behalen.
Adverteren op LinkedIn
Sterke leads, netwerken en nieuw personeel werven
Adverteren op LinkedIn? Een héél goed idee. LinkedIn is een topkanaal voor de zakelijke markt. Sterker nog, het kanaal is verantwoordelijk voor meer dan 50% van het sociale verkeer op B2B websites en blogs. Dus, waar wacht je nog op? Vanaf € 10,- euro per dag zet jij een knallende advertentie online en sleep je die felbegeerde lead in de wacht. Benieuwd hoe het werkt? We nemen je mee.
- Is handig om uitgebreid te targetten op bijvoorbeeld functie of branche
- Focust op een specifieke markt, daaruit komen sterke leads
- Brengt jou in contact met een grote groep professionals (5 miljoen in NL)
- Is ideaal voor zowel de B2B markt als personeelswerving
Targeting binnen LinkedIn Ads
LinkedIn biedt interessante mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken. Je target zéér specifiek op zakelijke criteria als branche, functie, aantal jaren ervaring, bedrijfsgrootte, regio of bedrijfsnaam. Het is zelfs mogelijk een combinatie te maken als ‘directeuren’ in ‘Noord-Brabant’ werkzaam in ‘industrie X’. Liever een eigen klantlijst uploaden? Ook dat is mogelijk. Wat dacht je van een lijst organisaties die klant is bij de concurrent? Zet een goede advertentie online en eens kijken wie de overstap gaat maken.
De kosten van LinkedIn adverteren
Adverteren via LinkedIn is een stukje duurder dan op andere kanalen als Facebook en Pinterest. Een advertentie zet je op vanaf € 10,- per dag. Toch liggen de kosten in verhouding. Op LinkedIn richt je je namelijk op B2B leads. Een klant uit LinkedIn heeft dus vaak een hogere klantwaarde dan een B2C klant die bijvoorbeeld uit Facebook komt.
Leads binnenhalen via sterke advertenties
Een mooie functionaliteit van LinkedIn is de manier van leadgeneratie. Binnen het kanaal is al data van jouw doelgroep aanwezig. Zoals naam, bedrijfsnaam en e-mailadres. Stel dat jij een advertentie maakt met daarin de mogelijkheid om een aanvraag te doen, is dit al binnen twee klikken mogelijk. De gewenste gegevens van je doelgroep zijn namelijk al ingevuld! Het resultaat? Een lage drempel om gegevens achter te lagen en daadwerkelijk die aanvraag te doen.
Succesverhalen over adverteren via LinkedIn
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van LinkedIn adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doestellingen en jagen samen jouw dromen na.