Pinterest is een snelgroeiend social media platform bomvol inspiratie. Met een goede strategie valt hier héél veel te halen voor jou als bedrijf. Wat? Naamsbekendheid. Nieuwe websitebezoekers. En zelfs verkopen. Het fijne aan Pinterest? De gebruikers zitten nog in hun oriëntatiefase. Ze weten dus nog niet precies wat ze willen kopen. En juist op dat moment moet jij zichtbaar zijn met inspirerende en knallende content. Door te adverteren op Pinterest schitter jij bovenaan in de zoekresultaten. Onze specialisten helpen je daar graag bij.
Bereik je een hyper betrokken én zeer groot publiek
Trek je de aandacht van je doelgroep tijdens het inspiratiemoment
Vergroot je de bekendheid van je merk en product of dienst
Zet je mensen aan om te converteren
Waarom adverteren op Pinterest?
Mensen op Pinterest zoeken met opzet, staan open voor nieuwe ideeën én willen graag iets ontdekken waar ze dol op zijn. Met andere woorden: door te adverteren op Pinterest bereik je een hyper betrokken publiek. Mensen die een grote kans hebben om te converteren. Op Pinterest neuzen mensen namelijk niet alleen rond. Ze ontdekken juist nieuwe merken en producten die ze uiteindelijk willen aanschaffen. Trek de aandacht tijdens dit inspiratiemoment en help jouw doelgroep van idee naar werkelijkheid. Wist je dat Pinterest ruim 450 miljoen gebruikers heeft? Maandelijks komen deze mensen op Pinterest om inspiratie op te doen voor hun volgende aankoop. Hier moet jij tussenstaan.
Jouw doel van Pinterest adverteren
Door te adverteren op Pinterest zorg je dat je pin bovenaan de zoekresultaten van Pinterest komt te staan. En dat wil je: 93% van de actieve pinners gebruikt het platform namelijk voor het plannen van aankopen. Pinterest biedt daarbij vijf campagnedoelen.
1. Merkbekendheid: help mensen je merk te ontdekken
2. Conversies: zet mensen aan tot handelingen
3. Videoweergaven: optimaliseer de kwaliteit van weergaven
4. Catalogus verkopen: help mensen je producten te kopen
5. Overweging: zorg dat meer mensen op je ad klikken
Adverteren op Pinterest: kosten en soorten
Wanneer je aan de slag gaat met Pinterest adverteren, is een mooi voordeel dat de kosten per klik (CPC) relatief laag zijn. Waar je bij Google al snel €2,- betaalt per klik, is dit op Pinterest gemiddeld €0,13,-. En doordat het een redelijk nieuwe manier van adverteren is, is er ook nog weinig concurrentie. Tel uit je winst! Pinterest biedt verschillende advertentie indelingen om jouw doelgroep te overtuigen. Allereerst: standaard. Hierbij showcase je jouw content in een verticale afbeelding. Ook is het mogelijk om video’s te delen om je sterke verhaal met je doelgroep te delen. Wil je meerdere afbeeldingen laten zien? Dat kan met een carrousel of verzameling.
De weg naar succesvol adverteren via Pinterest
Alle wegen leiden naar Rome. Dat geldt dus ook voor Pinterest adverteren. Waar je in hemelsnaam moet beginnen? Geen zorgen. Wij hebben een complete GPS in ons hooft én weten precies welke afslag jij moet nemen.
1. Strategie
First things first. We beginnen met een ijzersterke strategie. Samen brengen we je doelen, doelgroep, budget, concurrenten en inschatting van de resultaten in kaart. Dit vormt een mooi uitgangspunt voor de volgende stap.
2. Inrichten
Vervolgens gaan we aan de slag met het opzetten en inrichten van je Pinterest account. We maken een ad account aan, koppelen de betaalgegevens, installeren een pixel op jouw website én stellen de meetbaarheid in.
3. Campagne
Tijd om te knallen! Met sterke campagnes. Wij zetten je advertenties op. Inclusief teksten, templates, visuals of video, natuurlijk. Deze sturen we naar je op, jij controleert ze en dan gaan ze live. Laat die conversies maar komen.
4. Optimaliseren
Rome wasn’t built in a day. We blijven je campagnes daarom continu verbeteren. We checken de benchmarks, A/B tests en controleren de hoge conversies versus lage CPC. Ook komen we keer op keer met toffe ideeën.
4. Optimaliseren
Rome wasn’t built in a day. We blijven je campagnes daarom continu verbeteren. We checken de benchmarks, A/B tests en controleren de hoge conversies versus lage CPC. Ook komen we keer op keer met toffe ideeën.
4. Optimaliseren
Rome wasn’t built in a day. We blijven je campagnes daarom continu verbeteren. We checken de benchmarks, A/B tests en controleren de hoge conversies versus lage CPC. Ook komen we keer op keer met toffe ideeën.
4. Optimaliseren
Rome wasn’t built in a day. We blijven je campagnes daarom continu verbeteren. We checken de benchmarks, A/B tests en controleren de hoge conversies versus lage CPC. Ook komen we keer op keer met toffe ideeën.
4. Optimaliseren
Rome wasn’t built in a day. We blijven je campagnes daarom continu verbeteren. We checken de benchmarks, A/B tests en controleren de hoge conversies versus lage CPC. Ook komen we keer op keer met toffe ideeën.
Af! Graag helpen we je verder op het gebied van Pinterest adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen samen jouw dromen na. Ons wel bellen, dus. ☎️