We starten met je doelstelling. Meer websiteverkeer, merkbekendheid of een groter bereik? Mensen aansporen om je product of merk te overwegen? Of wil je juist een campagne gericht op verkopen? Wij brengen het samen met jou in kaart.
Adverteren op YouTube
Vergroot je naamsbekendheid en versterk je boodschap
Adverteren via YouTube. De meeste bedrijven zijn er nog niet bekend mee. En da’s zonde. Vooral als je weet dat YouTube meer dan 12 miljoen Nederlandse gebruikers heeft. Van boomers tot Gen-Z: bijna iedereen kijkt wel eens een video op YouTube. Na Google is het zelfs de meest bezochte website in Nederland. Hoe je jouw doelgroep bereikt via dit platform? Vertellen we je.
- Breng je jouw boodschap op een sterke manier over
- Bereik je een enorm publiek
- Target je specifiek op interesses en gedrag
- Kies je uit verschillende advertenties, afhankelijk van je doel
De kracht van video
Waarom zou je je verhaal alleen met tekst vertellen als je ook video’s kunt inzetten? Met een combinatie van beeld, geluid en tekst komt je verhaal beter over én onthouden mensen je boodschap langer. Zo breng je jouw verhaal tot leven en geef je het een persoonlijk tintje.
Maakt video nog geen deel uit van jouw marketingactiviteiten? Dan is dit het moment om daar verandering in te brengen. Verras bezoekers op je website met een professionele bedrijfsvideo, bijvoorbeeld. En zet YouTube strategisch in om je naamsbekendheid te vergroten en meer leads te genereren. Dit wil je.
Waarom adverteren op YouTube?
Op social media scroll je. Met het geluid uit in de meeste gevallen. Maar YouTube? Geluid aan, aandacht erbij. Mensen hebben 1,8 keer meer aandacht voor ads op YouTube dan op andere social media platformen. En het is dubbel zo waarschijnlijk dat potentiële klanten een product kopen wanneer ze het hebben gezien op YouTube. Adverteren op YouTube werkt. En hoe!
En da’s niet alles. De meeste mensen die YouTube bezoeken zijn ingelogd met hun Google-account. Hierdoor is alle data van deze mensen beschikbaar. Je kunt dus heel specifiek targetten op bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, interesses en gedrag. Eén ding is zeker. Jouw advertentie wordt precies aan de juiste doelgroep getoond.
Soorten advertenties op YouTube
YouTube is onderdeel van Google. Daarom adverteren wij op YouTube via Google Ads. De advertentietypen die het meeste worden gebruikt? Komen ze.
- In-feed ads. Advertenties die worden getoond op de homepagina van youTube, in de zoekresultaten of in de lijst met gerelateerde video’s. Perfect om nieuwe klanten te bereiken of meer bezoekers te genereren.
- Bumper ads. Korte video’s van maximaal 6 seconden die je niet kunt overslaan. Lekker kort en krachtig en perfect om je naamsbekendheid een boost te geven.
- Skippable in-stream ads. Dit zijn langere video’s die je na 5 seconden kunt overslaan. Mooi meegenomen: je betaalt alleen als iemand minstens 30 seconden naar je video kijkt.
- Non-skippable in-stream ads. Video’s van 15 tot 20 seconden die je niet kunt overslaan. Een goede manier om een sterke boodschap over te brengen.
De kosten van YouTube adverteren
We horen je denken. Wat kost dat dan, adverteren op YouTube? Nou, dat bepaal je zelf. Gemiddeld kost een advertentie tussen de €0,05 en €0,30 per view. Ook met een klein budget is het dus goed mogelijk om te adverteren op YouTube. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van je advertentiekeuze, doelgroepselectie en je targets. Heb je hulp nodig bij het bepalen van het juiste budget? Geen probleem. Helpen we je graag bij!
Neem contact opOntdek onze succesverhalen
Mooi. Ons wel bellen ☎️. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van YouTube adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen je doelstellingen en jagen samen jouw dromen na.