Tijdens een intakegesprek met onze online strategen brengen we in kaart wie je bent, wat je doet én wat je wil bereiken op het gebied van zoekmachine adverteren. Vervolgens starten we met een grondige analyse van jouw situatie en de markt.
Zoekmachine adverteren
Hoog staan in Google, wie wil dat nou niet?
Zoekmachine adverteren (SEA) is een onderdeel van zoekmachine marketing. Je zet het in om op de juiste momenten zichtbaar te zijn in onze grote vriend Google. Er zijn alleen wél wat kapers op de kust. De concurrentie binnen de zoekmachines is groot. Dat betekent dat je slim gebruik moet maken van je budget. Wij weten hoe.
- Snel een groot bereik en aandeel in de zoekmachine
- Meetbare campagnes en direct resultaat
- Resultaten op basis van vooraf opgestelde doelen
- Inzetbaar voor remarketing campagnes
- Specifiek adverteren en alleen betalen per klik
Wat is zoekmachine adverteren?
Zoekmachine adverteren is de Nederlandse benaming voor Search Engine Advertising (SEA). Met behulp van advertenties toon jij je producten of diensten aan jouw doelgroep. Op basis van jouw situatie brengen wij graag een advies voor je uit. Hierbij bekijken we welke soort advertenties jou gaan helpen om je doelstellingen te realiseren. Of dat nou tekstadvertenties, dynamische zoekadvertenties (DSA) of remarketing advertenties (RLSA) zijn. Ons doel? Het maximale rendement uit jouw advertentiebudget halen.
Zó werkt search engine advertising
De verschillende soorten advertenties zorgen voor een optimale zichtbaarheid binnen de zoekmachine. Als iemand actief op zoek is naar jouw product of dienst, zorgen wij dat op dát moment een beeldende of tekstuele advertentie wordt getoond. Deze advertenties worden ingesteld op specifieke (long-tail) of algemene (short/mid-tail) zoektermen. Het allerbelangrijkste is relevantie. Zo zorgen we voor het beste resultaat én een uitstekende kwaliteit van je campagne. En geen zorgen. We houden de kosten per lead of verkoop binnen de gestelde marges.
Display advertising
Display advertising is een onderdeel van SEA. Bij deze advertentiesoort worden banners ingezet om een bepaalde boodschap met de doelgroep te communiceren. Ze zijn niet meer weg te denken uit het hedendaagse online landschap. Of je nu kijkt op nu.nl of Funda, je ziet ze overal. Het mooie van een display advertentie is dat je jouw boodschap deelt met je doelgroep zonder dat ze ooit met je merk in aanraking zijn geweest. Display advertising wordt ingezet op basis van doelgroepen, profielen, onderwerpen, zoekwoorden of specifieke plaatsingen. Het doel? Naamsbekendheid én meer bereik.
Google remarketing
Remarketing is weer een onderdeel van display advertising. Snap je het je nog? Geen zorgen: we leggen het aan je uit. Waarschijnlijk heb je het wel eens meegemaakt. Je wordt voortdurend geconfronteerd met een paar schoenen die je hebt bekeken via een webshop. Dát is remarketing. Als je dit goed inzet, houd je het publiek dat je website heeft bezocht warm voor een herhaalbezoek. Hoe dat kan? Met een pixel. Dit is een stukje code dat aan je website wordt toegevoegd. Deze pixel meet de gebeurtenissen en de bezoekers van je website en plaatst deze in een ‘bakje’. Zit het bakje vol? Dan wordt het doorgespeeld naar Google. Die maakt er een doelgroep van en laat aan deze mensen banners zien van jouw website. That’s it. Oh enne, remarketing kan trouwens óók via Facebook!
Succesverhalen over zoekmachine adverteren
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van zoekmachine adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen samen jouw dromen na.
Zoekmachine adverteren uitbesteden bij The DISTRIKT
Iedereen is bekend met de advertenties die bovenin Google verschijnen wanneer je een zoekopdracht intypt. Die advertenties hebben allemaal een doel. Meer conversies, bestellingen en/of aanvragen binnenharken. Het houdt hierbij niet op bij een advertentie online knallen. De campagne en het succes daarvan is ook sterk afhankelijk van de website. Wij nemen de tijd om op basis van een goede analyse een nóg betere strategie te ontwikkelen. Na de strategie gaan we aan de slag met het bouwen, beheren en optimaliseren van je campagnes. De ontwikkelingen gaan razendsnel en de concurrentie zit niet stil. Wij ook niet. Kies je voor ons, dan kies je voor het beste resultaat. Wedden?
De kracht van zoekmachine adverteren
Maar wat is nou daadwerkelijk de kracht van SEA voor jouw bedrijf? Nou, dat vertellen we je maar al te graag. Wist jij namelijk dat er elke dag zo’n 6.586.013.574 zoekopdrachten worden gedaan? En dat aantal stijgt met de minuut. Kansen genoeg, dus. Daarnaast maakt 85% van de wereldbevolking gebruik van een zoekmachine om bedrijven te vinden. Zo’n 35% van deze mensen klikt op de betaalde advertenties. Sta jij daar niet? Dan gaat je doelgroep naar de concurrent. Geloof ons: dat wil je niet. En dit gaat met name over Google, trouwens. Ruim 90% van de Nederlanders zoekt met deze zoekmachine. Liever aan de slag met Bing of Yahoo? Ook dan helpen we je graag.