Employer branding

Een werkgeversmerk dat opvalt

Laten we meteen met de deur in huis vallen. De traditionele manier van werven werkt niet meer. Het wordt steeds duurder en een perfect match is lastig te vinden. De oplossing? Employer branding.

De start van een langetermijnstrategie

Voordelen van goede employer branding

Met employer branding bouw je aan naamsbekendheid én zorg je voor een continue stroom van cv’s. Het resultaat? Een mooie talentpool om de komende jaren van te profiteren. Oh enne, het kost minder dan traditionele werving. Wel zo fijn.

  • 🚀
    Talenten die perfect passen bij je bedrijf
  • 🚀
    Meer naamsbekendheid
  • 🚀
    Onderscheidende positionering op de arbeidsmarkt
  • 🚀
    Minder personeelsverloop
Whitepaper

Employer branding

Met het downloaden van ons whitepaper zet je de eerste stap naar een werkgeversmerk dat écht opvalt. Ready? Set? Go!
Succesvolle employer branding

Ontdek onze succesverhalen

Kim | The DISTRIKT

Nog even over employer branding

Employer branding is dat wat jou interessant en onderscheidend maakt voor potentiële medewerkers. En tegelijkertijd motiveer je je eigen werknemers tot ambassadeurs. Het draait allemaal om jouw imago als werkgever. Met goede employer branding creëer je een krachtig werkgeversmerk dat toptalenten aanspreekt. Zo weet je een voorkeurspositie te krijgen én behouden in de mindset van je medewerkers en mogelijk nieuw talent. Maar, wie ben je eigenlijk? En waarom moeten mensen bij jou komen werken? Kortom: eerst weten wie je bent, dan spraakmakende campagnes.

Collega's | The DISTRIKT

Het doel van employer branding

Maar wat is nou eigenlijk het doel van employer branding? Simpel gezegd wil je jouw organisatie sterk op de markt zetten binnen de juiste doelgroep op de arbeidsmarkt. Is de strategie rondom je werkgeversmerk goed ingericht? Dan zie je de eigenheid van jouw organisatie terug in alle relevante touchpoints binnen de candidate journey. Rationele aspecten als een hoog startsalaris of het aantal vakantiedagen maken hierin niet het verschil. Een topwerkgever is niet alleen in het hoofd te vinden. Ook in het hart. Wij helpen je daar graag bij.

De weg naar succesvolle employer branding

Stap 1 - Kennismaken We beginnen met een kennismakingsgesprek. Samen brengen we je prachtige kwaliteiten als werkgever in kaart. Employer branding start met een analyse wat jij als werkgever te bieden hebt voor jouw (toekomstige) personeel. We gaan na wat jouw bedrijf zo bijzonder maakt en creëren een eigen identiteit. Stap 2 - Employer branding sessie Aan de hand van ons employer branding canvas doorgronden we in één dagdeel jouw specifieke casus. Tijdens deze sessie behandelen we onder andere je doelstellingen, doelgroep en (online) candidate journey. Dit vullen we aan met beschikbare online data. Het resultaat? Een unieke employer branding strategie. Stap 3 - Werken bij website Wie zijn je kandidaten? En welke behoeften en interesses hebben ze? Wij combineren je kwaliteiten als werkgever met de wensen van je doelgroep. Vervolgens maken we de vertaalslag naar een technisch hoogstandje van een werken bij website. Dit vormt de basis van je communicatieboodschap. Stap 4 - Van strategie naar communicatie Een website zonder bezoekers is als het vergeten van je zwembroek als je met vakantie gaat. Daarom zetten wij de juiste online instrumenten in. Samen zorgen we ervoor dat de ideale potentiële medewerker jouw bedrijf ziet. Daarna doet de website het werk. Van bezoekers naar nieuwe medewerkers. Stap 5 - Werven maar! Go-time! Nu je alle instrumenten in handen hebt om je organisatie positief in de markt te zetten, gaan we starten. Communicatie met je kandidaten is key. Zorg daarom voor een krachtige basis. Analyseer je vacatures en bekijk of je belofte goed naar voren komt. Vraag je medewerkers om leuke ervaringen en deel deze. Schiet mooie foto’s op de werkvloer. En dan: werven maar! Doe je mee? Super! We zorgen voor een succesvol employer brand. We zetten een ijzersterke strategie neer. Maken die knaller van een werken bij site. Communiceren via de juiste kanalen. En zorgen er op die manier dat de geschikte kandidaten binnen no-time bij jou op de werkvloer staan. Én daar blijven. Wedden?

Waar employer branding zo belangrijk is

Employer branding is onwijs belangrijk. Ook voor jouw bedrijf. Waarom? Omdat er áltijd een employer brand is. Zelfs als je er niet actief aan werkt. Mensen praten nou eenmaal graag over hun werk. Het imago dat je als werkgever opbouwt, wordt vanzelf verspreid in netwerken. Van werknemers tot sollicitanten. Dit heeft invloed op hoe mensen denken over je bedrijf. En dat kan zomaar anders zijn dan je zou willen.

Employer branding zet je in voor twee doelgroepen. Allereerst: potentiële sollicitanten. Voordat zij écht solliciteren, doorlopen ze een aantal stappen. Ze komen je tegen op Facebook, bekijken je bedrijfswebsite met openstaande vacatures en lezen reviews. Pas dan komt het moment van solliciteren. Of niet. Met goede Employer branding zorg je dat elke stap goed is ingericht. Een constante flow van sollicitanten? Eerder standaard dan een uitzondering.

 

Minstens zo belangrijk: je huidige werknemers. Zij weten precies hoe je organisatie eruitziet. Vanbinnen én -buiten. Zij zijn de ambassadeurs van je bedrijf. Heel belangrijk, want verhalen van medewerkers zijn ontzettend overtuigend. Met goede employer branding zorg je dat deze verhalen louter positief zijn. 

Iedereen binnen een organisatie heeft verwachtingen. Of iemand er pas werkt of al jaren in dienst is. Er zijn verwachtingen van de functie, maar óók van de waarden, cultuur en ambities van een bedrijf. Matchen die verwachtingen niet met de werkelijkheid? Reken maar op personeelsverloop. Talent behouden is wat je wil. Employer branding garandeert ‘t. Zo vervul je niet alleen verwachtingen. Je overtreft ze zelfs.

Wij zijn er klaar voor.
Jij ook?
Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk 😉.
Wie ben je?