Laten we meteen met de deur in huis vallen. De traditionele manier van werven werkt niet meer. Het wordt steeds duurder en een perfect match is lastig te vinden. De oplossing? Employer branding.
Voordelen van goede employer branding
Met employer branding bouw je aan naamsbekendheid én zorg je voor een continue stroom van cv’s. Het resultaat? Een mooie talentpool om de komende jaren van te profiteren. Oh enne, het kost minder dan traditionele werving. Wel zo fijn.
Employer branding
Ontdek onze succesverhalen
Een branchespecifieke website waarin alle uitdagingen en behoeftes getackeld worden. Dat realiseerden we voor GAC. Met hun bedrijfssoftware als oplossing, natuurlijk. Wij hebben complexe IT vraagstukken omgetoverd tot begrijpbare en vindbare content. Dankzij een contentplanning waar je U tegen zegt, een gedegen plan van aanpak én een technisch hoogstandje van een website mogen de resultaten er zijn.
FROMM is sinds jaar en dag partner van The DISTRIKT. De afgelopen jaren hebben we samen al veel bereikt. Zo creëerden we onder andere een fonkelnieuwe website en staken die onlangs in een nóg nieuwer jasje. En dat pareltje mag aan de hele wereld getoond worden. Google Ads, social media, mailcampagnes en SEO: voor FROMM halen we alles uit de kast. Wij zijn trots op deze mooie samenwerking!
Meer naamsbekendheid onder honden- en kattenbezitters. Dat is wat CaroCroc voor ogen had. Maar hoe pak je dat aan? Met een nieuwe website die de branding én positionering versterkt. En of onze developers een klapper van een website ontwikkeld hebben. Born ready voor allerlei soorten campagnes. En die voeren we. Als een malle, met resultaat. En die campagnes staan - net als wij - nooit stil. Stay tuned...
Een branchespecifieke website waarin alle uitdagingen en behoeftes getackeld worden. Dat realiseerden we voor GAC. Met hun bedrijfssoftware als oplossing, natuurlijk. Wij hebben complexe IT vraagstukken omgetoverd tot begrijpbare en vindbare content. Dankzij een contentplanning waar je U tegen zegt, een gedegen plan van aanpak én een technisch hoogstandje van een website mogen de resultaten er zijn.
FROMM is sinds jaar en dag partner van The DISTRIKT. De afgelopen jaren hebben we samen al veel bereikt. Zo creëerden we onder andere een fonkelnieuwe website en staken die onlangs in een nóg nieuwer jasje. En dat pareltje mag aan de hele wereld getoond worden. Google Ads, social media, mailcampagnes en SEO: voor FROMM halen we alles uit de kast. Wij zijn trots op deze mooie samenwerking!
Meer naamsbekendheid onder honden- en kattenbezitters. Dat is wat CaroCroc voor ogen had. Maar hoe pak je dat aan? Met een nieuwe website die de branding én positionering versterkt. En of onze developers een klapper van een website ontwikkeld hebben. Born ready voor allerlei soorten campagnes. En die voeren we. Als een malle, met resultaat. En die campagnes staan - net als wij - nooit stil. Stay tuned...
Nog even over employer branding
Employer branding is dat wat jou interessant en onderscheidend maakt voor potentiële medewerkers. En tegelijkertijd motiveer je je eigen werknemers tot ambassadeurs. Het draait allemaal om jouw imago als werkgever. Met goede employer branding creëer je een krachtig werkgeversmerk dat toptalenten aanspreekt. Zo weet je een voorkeurspositie te krijgen én behouden in de mindset van je medewerkers en mogelijk nieuw talent. Maar, wie ben je eigenlijk? En waarom moeten mensen bij jou komen werken? Kortom: eerst weten wie je bent, dan spraakmakende campagnes.
Het doel van employer branding
Maar wat is nou eigenlijk het doel van employer branding? Simpel gezegd wil je jouw organisatie sterk op de markt zetten binnen de juiste doelgroep op de arbeidsmarkt. Is de strategie rondom je werkgeversmerk goed ingericht? Dan zie je de eigenheid van jouw organisatie terug in alle relevante touchpoints binnen de candidate journey. Rationele aspecten als een hoog startsalaris of het aantal vakantiedagen maken hierin niet het verschil. Een topwerkgever is niet alleen in het hoofd te vinden. Ook in het hart. Wij helpen je daar graag bij.
De weg naar succesvolle employer branding
Deep dive
Waarom employer branding zo belangrijk is
Employer branding is onwijs belangrijk. Ook voor jouw bedrijf. Waarom? Omdat er áltijd een employer brand is. Zelfs als je er niet actief aan werkt. Mensen praten nou eenmaal graag over hun werk. Het imago dat je als werkgever opbouwt, wordt vanzelf verspreid in netwerken. Van werknemers tot sollicitanten. Dit heeft invloed op hoe mensen denken over je bedrijf. En dat kan zomaar anders zijn dan je zou willen.
Employer branding zet je in voor twee doelgroepen. Allereerst: potentiële sollicitanten. Voordat zij écht solliciteren, doorlopen ze een aantal stappen. Ze komen je tegen op Facebook, bekijken je bedrijfswebsite met openstaande vacatures en lezen reviews. Pas dan komt het moment van solliciteren. Of niet. Met goede Employer branding zorg je dat elke stap goed is ingericht. Een constante flow van sollicitanten? Eerder standaard dan een uitzondering.
Minstens zo belangrijk: je huidige werknemers. Zij weten precies hoe je organisatie eruitziet. Vanbinnen én -buiten. Zij zijn de ambassadeurs van je bedrijf. Heel belangrijk, want verhalen van medewerkers zijn ontzettend overtuigend. Met goede employer branding zorg je dat deze verhalen louter positief zijn.
Iedereen binnen een organisatie heeft verwachtingen. Of iemand er pas werkt of al jaren in dienst is. Er zijn verwachtingen van de functie, maar óók van de waarden, cultuur en ambities van een bedrijf. Matchen die verwachtingen niet met de werkelijkheid? Reken maar op personeelsverloop. Talent behouden is wat je wil. Employer branding garandeert ‘t. Zo vervul je niet alleen verwachtingen. Je overtreft ze zelfs.