Wil jij je onderscheiden van de concurrentie? De bekendheid en beleving van je merk verhogen? En klanten binnenharken? Dat kan alleen met een duidelijke online branding strategie. Voor veel bedrijven is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Niet voor onze specialisten. Laat onze creatieve geesten hun hoofden breken. Daag jij ons uit?
De voordelen van online branding
Wil jij je op een unieke manier positioneren? Echt opvallen bij je doelgroep? En direct een goede indruk achterlaten? Dat doe je met online branding. En er zijn meer voordelen.
Ontdek onze succesverhalen
Een branchespecifieke website waarin alle uitdagingen en behoeftes getackeld worden. Dat realiseerden we voor GAC. Met hun bedrijfssoftware als oplossing, natuurlijk. Wij hebben complexe IT vraagstukken omgetoverd tot begrijpbare en vindbare content. Dankzij een contentplanning waar je U tegen zegt, een gedegen plan van aanpak én een technisch hoogstandje van een website mogen de resultaten er zijn.

FROMM is sinds jaar en dag partner van The DISTRIKT. De afgelopen jaren hebben we samen al veel bereikt. Zo creëerden we onder andere een fonkelnieuwe website en staken die onlangs in een nóg nieuwer jasje. En dat pareltje mag aan de hele wereld getoond worden. Google Ads, social media, mailcampagnes en SEO: voor FROMM halen we alles uit de kast. Wij zijn trots op deze mooie samenwerking!

Meer naamsbekendheid onder honden- en kattenbezitters. Dat is wat CaroCroc voor ogen had. Maar hoe pak je dat aan? Met een nieuwe website die de branding én positionering versterkt. En of onze developers een klapper van een website ontwikkeld hebben. Born ready voor allerlei soorten campagnes. En die voeren we. Als een malle, met resultaat. En die campagnes staan - net als wij - nooit stil. Stay tuned...

Een branchespecifieke website waarin alle uitdagingen en behoeftes getackeld worden. Dat realiseerden we voor GAC. Met hun bedrijfssoftware als oplossing, natuurlijk. Wij hebben complexe IT vraagstukken omgetoverd tot begrijpbare en vindbare content. Dankzij een contentplanning waar je U tegen zegt, een gedegen plan van aanpak én een technisch hoogstandje van een website mogen de resultaten er zijn.

FROMM is sinds jaar en dag partner van The DISTRIKT. De afgelopen jaren hebben we samen al veel bereikt. Zo creëerden we onder andere een fonkelnieuwe website en staken die onlangs in een nóg nieuwer jasje. En dat pareltje mag aan de hele wereld getoond worden. Google Ads, social media, mailcampagnes en SEO: voor FROMM halen we alles uit de kast. Wij zijn trots op deze mooie samenwerking!

Meer naamsbekendheid onder honden- en kattenbezitters. Dat is wat CaroCroc voor ogen had. Maar hoe pak je dat aan? Met een nieuwe website die de branding én positionering versterkt. En of onze developers een klapper van een website ontwikkeld hebben. Born ready voor allerlei soorten campagnes. En die voeren we. Als een malle, met resultaat. En die campagnes staan - net als wij - nooit stil. Stay tuned...


Wat is online branding?
Met online branding bepaal je hoe je jouw merk op de markt zet. Welke boodschap deel je? En hoe ziet die boodschap eruit? Simpele vragen met lastige antwoorden. Online branding gaat immers verder dan een flitsend logo, een slogan die blijft hangen en té gek beeldmateriaal. Want hoe positioneert jouw bedrijf zich ten opzichte van je concurrenten? En wat denkt jouw doelgroep eigenlijk over je merk? Het antwoord op die vragen wil je regisseren. Maar dan moet je eerst jezelf goed kennen. Onze strategen en creatieve specialisten zijn born ready om deze uitdaging met beide handen aan te grijpen. Keertje sparren?

Waarom is online branding zo belangrijk?
Online branding is belangrijk om op te vallen in een overvolle markt. Elk merk schreeuwt tegenwoordig om aandacht. Maar om écht succes te boeken, moet je een emotionele connectie met je klant maken. Je wil niet alleen gezien, maar ook gewaardeerd worden. In de huidige economie gaat het namelijk niet meer om het grootste marketingbudget. Om een positieve indruk achter te laten, is het belangrijk om eruit te springen met je authentieke verhaal. Zo breng je expertise en betrouwbaarheid over op je doelgroep. Zorg je ervoor dat je klanten zich verbonden voelen met je bedrijf. En motiveer je potentiële klanten om iets bij jou te kopen. Dit wil je.
De weg naar sterke online branding

Deep dive
Waarom online branding?
Met online branding breng jij je betrouwbaarheid en expertise als bedrijf op een sterke manier over op je doelgroep. Jij als ondernemer doet vast en zeker iets wat jij leuk vindt. En waar je blijf van wordt. Laat dat zien aan je doelgroep. Deel bijvoorbeeld interessante feiten in jouw vakgebied en vertel daar ook bij waarom jij dit zo belangrijk vindt. Zo krijg jij een status als expert én schep je vertrouwen.
Ook zorgt online branding voor verbinding met jouw klanten. Om je ideale klanten te bereiken, is het belangrijk om te laten zien wat je doet en wie jij bent. Mensen krijgen op die manier een connectie met je. En dit trekt ze vaker over de streep om iets bij jou aan te schaffen in plaats van bij de concurrentie. Hoe je zorgt voor deze verbinding? Vertel eens wat over je personeel. Geef een uniek kijkje achter de schermen. Deel wat tips & tricks. You do you.
En er is meer. Online branding zorgt ook voor herkenning en een consistente ervaring. Met eenheid in al je uitingen wordt jouw merk eerder herkend door je doelgroep, bijvoorbeeld tijdens een scrollsessie op Instagram. Maar dat is niet alles. Het zorgt er óók voor dat jouw (potentiële) klanten je blijven begrijpen. Zonder ook maar een logo te zien.
We hebben het tot nu toe vooral over externe voordelen van online branding gehad. Maar wist je dat het intern ook heel belangrijk is? Stel je even voor: je hebt een brainstorm of meeting met je team. Iedereen blijft maar ideeën gooien. Hartstikke mooi, maar je verliest wel focus. En dat is precies het moment waarop goede branding van pas komt. Een duidelijke branding strategie zorgt namelijk voor meer focus en duidelijkheid in je bedrijf. Zo neem je wat vaker een stapje terug om jezelf af te vragen of dit wel bij je waarden en identiteit past. Zo ben én blijf je strategisch bezig.

