Binnen 1 maand 3 nieuwe teamleden dankzij werkenbij campagne
Werken in de buitenlucht
Dit is Bullens Hoveniers
De buitenruimte wordt steeds meer een natuurlijk verlengde van de woning. En als het weer het toelaat, willen mensen graag buiten tussen het groen ontspannen. Bullens hoveniers speelt daarop in door in de tuin een uitnodigende sfeer te creëren. Dit doen zij door een tuin prachtig vorm te geven vanuit een alles-in-een concept.
Een tekort aan hoveniers
Bijna de helft van de groenvoorzieners in Nederland heeft een tekort aan personeel. Ook Bullens Hoveniers liep rond met dit probleem. Daarom gingen wij voor ze aan de slag. Met een werkenbij campagne genaamd ‘werken in de buitenlucht’. En dus gingen we op pad. Om interviews af te nemen en foto’s te maken. Daarnaast werkten we aan vacaturepagina’s en advertenties op social media én in het lokale huis-aan-huisblad in de Kempen.
Aan de slag
Niets zo fijn als werken in de buitenlucht. Daar zijn de hoveniers van Bullens het roerend mee eens. Zij werken al jaren met hun neus in de zon (of regen) en vertellen daar graag over. Gewapend met een camera, bezochten wij vier hoveniers. Tijdens het fotograferen kwamen de verhalen al naar boven. Die verhalen toverden we om tot vacaturepagina’s en een werkenbij pagina. Uiteraard met foto’s van die dag om het helemaal af te maken.
Advertenties
Tijd om aandacht te vestigen op de vacatures. Allereerst maakten we een advertentie en lieten deze plaatsen in het blad De Uitstraling. Dit populaire huis-aan-huis blad wordt verspreid in het exacte gebied waar Bullens Hoveniers werkzaam is. Precies goed dus! Vervolgens gingen we aan de slag met een Facebookadvertentie. We stelden een doelgroep op, schreven passende teksten, realiseerden aansprekende visuals en zette de campagnes live. Al gauw druppelden de sollicitanten binnen en werden de eerste gesprekken gepland. Uiteindelijk zijn er zelfs twee medewerkers binnen één maand aangenomen.